کره شمالی ضمن متهم کردن آمریکا به تلاش برای راه انداختن جنگ بیولوژیک، از شورای امنیت خواست به این مسئله رسیدگی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، "جا سونگ نام،"سفیر کره شمالی در سازمان ملل روز گذشته در نامه ای به شورای  امنیت و "بان کی مون،" دبیر کل سازمان ملل، آمریکا را به تلاش برای راه انداختن "جنگ بیولوژیک" علیه "پیونگ یانگ" متهم کرد. 

وی در این نامه نوشت: آمریکا نه تنها سلاح های مرگبار کشتار جمعی در اختیار دارد، بلکه سعی داشته از این سلاح ها در جنگ واقعی علیه پیونگ یانگ استفاده کند.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل همچنین از واشینگتن به دلیل نسل کشی علیه بشریت انتقاد کرد و از شورای امنیت خواست به طور کامل به مسئله ارسال باکتری سیاه زخم به کره شمالی -- که قابلیت استفاده به عنوان یک سلاح بیولوژیک را دارد -- رسیدگی کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با "مضحک" خواندن این اتهامات، پاسخی در این خصوص ارائه نکرد.

اواخر ماه مه (دو هفته پیش)، مقامات آمریکا از ارسال نمونه هایی از باکتری زنده سیاه زخم به آزمایشگاه های 19 ایالت آمریکا و کشورهای استرالیا، کانادا، کره جنوبی و انگلیس خبر دادند. کره شمالی به دلیل انجام آزمایش های موشکی و هسته ای خود بارها تحت تاثیر تحریم های غرب قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار