جمهوری دموکراتیک خلق کره روز شنبه انتقادهای آمریکا را از برنامه ماهواره ای این کشور رد کرد و گفت برنامه پرتاب ماهواره در کره شمالی صرفا «برای اهداف صلح آمیز» است.

به گزارش گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا از پیونگ یانگ، خبرگزاری رسمی کره شمالی از اظهارات یک مشاور ارشد دولت آمریکا در امور راهبردی که اعمال فشار جهانی علیه پیونگ یانگ را به سبب برنامه ماهواره ای این کشور خواستار شده بود محکوم کرد.

این خبرگزاری به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گزارش داد:«اتهام آمریکا به کره شمالی درباره پرتاب ماهواره این کشور به عنوان حقی مشروع و طبیعی، به بهانه زیر پا گذاشتن قطعنامه ها، نقض بی دلیل و به چالش کشیدن حاکمیت این کشور به شمار می رود.»

این سخنگو گفت:«پرتاب ماهواره حق مشروع هر کشور مستقل است که حقوق بین الملل نیز آن را به رسمیت شناخته است.» این مقام کره شمالی افزود آمریکا با غیرقانونی خواندن برنامه ماهواره ای کره شمالی، از استانداردهای دوگانه استفاده می کند.

وی افزود:«موقعیت دموکراتیک خلق کره به عنوان تولید کننده و پرتاب کننده ماهواره نمی تواند به سبب مخالفت مذبوحانه نیروهای متخاصم تغییر کند. توسعه فضائی ما چیزی نیست که به سبب مخالفت یک نفر، آن را کنار بگذاریم.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار