رئیس اداره‌کل سنجش و ارزشیابی آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان البرزگفت: از ابتدای خرداد ماه سال 94چاپ گواهی‌نامه‌های الکترونیکی در استان البرز آغاز شده است وتاکنون ۵ هزار گواهی‌نامه الکتریکی در این استان صادر شده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز، محمدرضا زیدی، رئیس اداره‌کل سنجش و ارزشیابی آموزش فنی‌وحرفه‌ای این استان با اشاره به اینکه نخستین رسالت مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای آموزش، تکمیل و ارتقا مهارت است، اظهارکرد:
تمامی سرفصل‌های آموزش مشخص است به همین منظور مطابق استانداردهای اعلامی آزمون برگزار می‌شود، آزمون‌ها در دو بخش کتبی و عملی انجام می‌شودوبراساس آموزش‌های انجام شده سنجش و ارزیابی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره‌کل سنجش آموزش فنی‌وحرفه‌ای البرز با اشاره به اینکه برای قبولی در این آزمون‌ها باید 25 درصد آزمون کتبی و 75 درصد مربوط عملی معدل توسط افراد کسب شود،افزود: 
درسال جاری سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور صدور گواهی‌نامه الکترونیکی را به استان‌ها واگذار کرده است.

زیدی با تاکید بر اینکه پیش از این امکان جعل گواهی‌نامه‌های کتبی وجود داشت، تصریح کرد:
 با الکترونیکی شدن گواهی‌نامه‌های جدید امکان جعل وجود ندارد از طرفی می‌توان 20 گواهی‌نامه دیگر را در این کارت به ثبت رساند.

وی با بیان اینکه تنها اطلاعات ثبت شده در داخل کارت با ارزش است که به صورت آنلاین می‌توان استعلام گرفت، مطرح کرد:از نیمه سال 92 چاپ این دسته از گواهی‌نامه‌ها به صورت متمرکز در ستاد مرکزی آموزش فنی و حرفه‌ای تهران آغاز شد.

رئیس اداره‌کل سنجش آموزش فنی‌وحرفه‌ای البرز با تاکید بر اینکه سیاست سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بر این بود که صدور کارت‌های الکترونیکی  به استان‌ها واگذار شود که خوشبختانه این مهم میسر شد، گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری چاپ گواهی‌نامه‌های الکترونیکی در البرز آغاز شد.

زیدی با بیان اینکه از سال 92 توسط ستاد مرکزی تاکنون 30 هزار کارت و گواهی‌نامه الکترونیکی استان البرز صادر شده است، تاکیدکرد: 5 هزار گواهی‌نامه الکترونیکی درمرکز آموزش فنی و حرفه‌ای البرز از زمان شروع این طرح به صورت استانی در البرز صادر شده است.

وی درپایان با اشاره به اینکه این امر سبب می‌شود زمان اعطای گواهی‌نامه کاهش یابد، گفت: 
با تحقق این امر زمان اعطای گواهی‌نامه بین یک هفته تا 10 روز بعد از برگزاری آزمون کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار