رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با تاکید بر لزوم همگرایی در جهت نیل به اهداف هر جامعه گفت: اگر کسی بتواند در جهت همگرایی گام بردارد و این کار را انجام ندهد، گناه کرده است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در نخستین نشست ضابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که صبح امروز(شنبه) در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، با تأکید بر لزوم همگرایی در جهت نیل به اهداف جامعه اظهار داشت: همگرایی برای اصولگرایان از ضروریات فعالیت سیاسی‌شان است. 

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل موفقیت هر جمعی برای دستیابی به هدف، همگرایی، وحدت، همبستگی و وفاق است. 

تقوی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شاهد شکوفایی استعدادها باشیم باید در کنار هم قرار بگیریم، ادامه داد: اگر با کمک یکدیگر حرکت کنیم بهتر و سریعتر به اهدافمان می‌رسیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تأکید کرد: با همگرایی می‌توان در برابر هر متجاوزی ایستادگی و همچنین از ارزش‌های اسلامی دفاع کرد. 

وی با اشاره به اینکه اجرای عدالت و زدودن فقر از زندگی، فساد، نفی ستم و بیداد فقط از طریق وحدت، همدلی و همگرایی امکان دارد، افزود: اگر کسی بتواند در جهت همگرایی گام بردارد و این کار را انجام ندهد، گناه کرده است.

تقوی با بیان اینکه قدرت یک تیغ دو لبه است و باید از آن مراقبت کرد، گفت: قدرت برای خدمت مخلصانه است و خدمت را باید از طریق قدرت انجام داد.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه برای خدمت به مردم و توسعه آن نیاز به قدرت داریم و باید آن را فتح کنیم تا بتوانیم لباس خدمت را بر فعالیتمان بپوشانیم، تصریح کرد: ما برهمگرایی تأکید می‌ورزیم تا بر قدرتمان بیافزاییم، از این جهت به دنبال افزایش قدرت هستیم تا تأثیرگذار باشیم.

تقوی با بیان اینکه قدرت جز با همگرایی و وحدت حاصل نمی‌شود، افزود: قدرت با در کنار هم نشستن و در هم گره خوردن بوجود می‌آید، اگر می‌خواهیم تأثیرگذار باشیم باید بتوانیم در خدمت اندیشه‌ها و رهنمودهای رهبری باشیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با اشاره به مولفه‌های تقویت و توسعه همگرایی گفت: ظرفیت‌سازی یکی از مولفه‌های تقویت و توسعه همگرایی است که باید شناسایی شده و مورداستفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت فردی را بالا ببریم، افزود: از جمله عوامل تقویت ظرفیت فردی تقوا، جهاد، مبارزه، تلاش و کار، اخلاص، دانش و زهد است.

به گفته رئیس شورای همگرایی اصولگرایان، ظرفیت‌های اجتماعی را نیز باید تقویت کرد که تقویت این ظرفیت‌ها از طریق مشارکت اجتماعی و سهیم کردن دیگران در کارها  انجام می‌شود، هرچه مشارکت اجتماعی را توسعه دهیم ظرفیت اجتماعی ما نیز تقویت می‌شود که البته در این مسیر باید به استعدادها و توانمندی‌ها نیز توجه کرد.

تقوی ادامه داد: باید دانست که اصحاب اندیشه و نخبگان هر کدام در جامعه ظرفیت‌هایی دارند که عدم بهره‌گیری از این ظرفیت، نشان‌دهنده ضعف ماست.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه از دیگر عوامل مهم تقویت همگرایی، سازماندهی نیروهای مؤمن و ارزشی است که بر ظرفیت ما می‌افزاید، گفت: باید نیروهای مؤمن و ارزشی را کنار هم قرار دهیم، ساماندهی گرایش نخبگان نیز یکی دیگر از عواملی است که بر ظرفیت ما می‌افزاید لذا باید به سراغ نخبگانی برویم که سخنیت فکری و اندیشه‌ای با ما دارند.

وی با بیان اینکه از دیگر مسائلی که ظرفیت‌های ما را افزایش می‌دهد، تقویت نگرش سیستمی است، تصریح کرد: در نگرش سیستمی لازم نیست که همه سلیقه‌ها یکی باشد و تنها وحدت در اصول کفایت می‌کند لذا باید اولویت‌ها را شناسایی کرده و به آنها توجه کنیم.

تقوی اظهار داشت: فرصت‌شناسی نیز یکی از عوامل مهم افزایش ظرفیت است که بر اساس آن باید فرصت‌ها را بشناسیم و از آنها درست استفاده کنیم، همچنین باید برای دیگران فرصت‌سازی کنیم، امام خمینی(ره) هم با فرصت‌سازی انقلاب کردند لذا باید در را بگشاییم و به دیگران میدان دهیم تا استعدادها شکوفا شود و اندیشه‌ها بهم گره خورد.

وی با بیان اینکه باید فرصت‌سازی کنیم تا بتوانیم دیگران را جذب کنیم، بیان کرد: متاسفانه کسانی هستند که فرصت‌سازی نمی‌کنند و باعث فرصت‌ سوزی هم می‌شوند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه اگر همگرایی یک امتیاز محسوب شود باید بدانیم که آفت‌هایی هم دارد، اظهار داشت: گاهی سکوت به همگرایی کمک می‌کند و بهترین خدمت به وحدت است.

تقوی با تأکید بر اینکه وقت آن رسیده که تمامی "من‌"ها، "ما" بشود، ادامه داد: خودشیفتگی، ستیزه‌گری، جدال و دنیاگرایی از آفات همگرایی بوده و باعث عدم دستیابی به وحدت می‌شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در پایان خاطرنشان کرد: در آینده هر نیرویی از اصولگرایان به هدف برسد، چه از ما باشد و چه از ما نباشد از اصولگرایان به حساب می‌آید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار