استاندار خراسان رضوی گفت : وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور ایران برای حضورگردشگران است.

آمادگی خراسان رضوی برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی رضا رشیدیان در دیدار با استاندار سغد تاجیکستان با اشاره به توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای دنیا و به ویژه همسایگان افزود: باید از این فرصت در راستای تحکیم و ارتقای روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان خراسان رضوی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی گفت : این ظرفیتهادر حوزه گردشگری که بی شباهت به مزایای استان سغد نیست و باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی مشهد را کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که دو میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

رشیدیان وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت بیش از 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 300 هزار دانشجو رااز دیگر مزیت‌های استان برشمرد.

استاندار خراسان رضوی قرار گرفتن ایران در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت، دسترسی آسان به کشورهای حوزه ی خلیج فارس، وجود دو منطقه ی ویژه اقتصادی در جوار مرز را از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در ایران دانست.

وی با بیان این که روزانه 160 پرواز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی مشهد، نشست و برخاست می شود؛ گفت: به 19 مقصدخارجی به طور مستقیم پرواز داریم.

رشیدیان با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشورتاجیکستان، از آمادگی استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف، خبر داد.

وی خواستار تبادل هیات های تجاری، برپایی نمایشگاه های تخصصی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه ی مناسبات اقتصادی دو کشور شد.

استاندار خراسان رضوی، با تشریح فرصت های بی بدیل سرمایه گذاری در استان، گفت: ما خواهان توسعه ی مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی با این کشور هستیم.

عبدالرحمان قادری استاندار خجند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توسعه ی مناسبات با خراسان رضوی گفت: خط و زبان فارسی باعث پیوند قوی بین دو کشور شده است .

وی افزود: ولایت سغد دارای قدمتی دیرینه است و در عرصه ی کشاورزی دارای سابقه طولانی می باشد.

استاندار سغد از آمادگی این استان برای توسعه ی مناسبات در حوزه ی کشاورزی، برق، معدن و تجارت خبر داد.

//انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.