مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از فعالیت هزار و 500 پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش آموزان در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید جواد حسینی در نشست خبری تشریح برنامه های اوقات فراغات دانش آموزان گفت: 20 درصد دانش آموزان استان زیر پوشش برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش قرار می گیرند.

وی افزود: این پایگاهها شامل مدارس قرآن، کانون های فرهنگی تربیتی، کانون های ورزشی و اردوگاه های فرهنگی و نیز با همکاری بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و حوزه علمیه می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که سال گذشته 157 هزار دانش آموز از خدمات این پایگاه های اوقات فراغت استفاده کردند، گفت: امسال 200 هزار دانش آموز می توانند از برنامه های اوقات فراغت در خراسان رضوی استفاده کنند.

حسینی در خصوص اجرای آزمون سلامت روان بین 83 هزار دانش آموز استان، افزود: این آزمون در بین دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه برگزار شد و پس از برگزاری آزمون در قالب کمیته‌ای در اداره کل نتایج این آزمون بررسی شد که حاصل آن عزت نفس پایین، خشم بالا، افسردگی بالا، خوشبینی پایین در بین دانش آموزان بود.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان در سال‌های گذشته افزایش بسیاری داشته که بابرگزاری کارگاه‌های آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی اخیر افزایش داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: بیش از چهار هزار مدرسه در سطح استان فعالیت‌ها و کارگاه‌هایی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی امسال برگزار کردند که440 هزار دانش آموز، 283 هزار ولی دانش آموز و 30 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان در این برنامه‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.