آژانس فضایی مصر به دلیل از دست دادن ماهواره خود در نظر دارد تصاویر گرفته شده از زمین توسط ماهواره‌های روسیه را، از این کشور خریداری کند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرنگاری کامرسانت، ماهواره نظارت بر زمین  از راه دور مصر موسوم به Egyp+Star-2 که توسط روسیه (شرکت "انرژی" روسیه) ساخته شده بود، در آوریل سال 2014 از پایگاه فضایی بایکونور به مدار زمین پرتاب شد، در ماه ژانویه کنترل ماهواره‌ها بدست کارشناسان مصری داده شد، امادر اواسط ماه مه در کار سیستم کامپیوتری این ماهواره اختلال ایجاد شد و ارتباط با ماهواره قطع شد.

بنابراین مصر دیگر امکان انجام نظارت بر زمین از فضا را ندارد، اکنون مقامات مصر و آژانس فضایی این کشور عربی، خرید عکس‌های زمین که توسط ماهواره‌های روسیه (ماهواره‌های "رسورس- پ" یا "کانوپوس- و") گرفته می‌شود را مطرح و بررسی می‌کند.

قبلاً گزارش شده بود روسیه و مصر بطور فعال در زمینه‌های مختلف، از کشاورزی و گردشگری تا صنعت فضایی همکاری می‌کند، پروژه‌های بزرگ در زمینه خودروسازی و انرژی برنامه‌ریزی شده‌است، علاوه‌ براین، قاهره بطور فعال به خرید سلاح و تجهیزات نظامی از روسیه ادامه می‌دهد.



انتهای پیام/  

برچسب ها: زمین ، ماهواره ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار