استاندار اصفهان گفت: این استان با وجود اینکه استان غیر نفتی است علاوه بر تولید 30 درصد فرآورده های نفتی 15 درصد تولید ناخالص ملی صنعت را در کشور بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رسول زرگرپور امروز درمراسم آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: استان اصفهان صنعتی ترین استان کشور بعد از جدا شدن استان البرز و تهران است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 9 هزار واحد صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارد گفت: بیش از 70 درصد تولید فولاد ؛ 50 درصد مصالح ساختمانی و سنگ، 60 درصد مصنوعات طلای کشور در استان اصفهان تولید می شود.

به گفته وی استان اصفهان در سال یک و 4 دهم میلیارد دلار صادرات دارد که سهم کاشان 300 میلیون دلار است.

به گفغته وی 3 هزار نفر در اتاق بازرگانی استان فعالیت دارد که یک سوم این تعداد از کاشان هستند .

استاندار با تأکید بر جایگاه ویژه شهرستان کاشان در استان اصفهان گفت: با تصویب منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان از شروع دولت جدید واقدامات دولت قبل امروز با آغاز عملیات اجرایی این منطقه موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه فراهم می شود.

زرگرپور منطقه ویژ ه اقفتصادی شهرضا مربوط به تولید و فناوری های شیمیایی و منطقه ویژه اقتصادی کاشان مربوط به ماشبن آلات را دو منطقه مصوب در استان اصفهان دانست و گفت: دو منطقه ی مصوب دولت نیز علاوه بر این دو منطقه برای تصویب به مجلس می رود.

وی پیشنهاد و پیگیری ایجاد 4 منطقه ویژه اقتصادی دیگر در استان اصفهان در سفر رئیس جمهور به این استان را خاطر نشان کرد و گفت» با تصویب ابن مناطق تعداد مناطق ویژه اقتصادی در استان اصفهان به 8 منطقه افزایش می یابد.

زرگرپور در پایان بزرگ ترین اتفاق استان اصفهان را اخذ موفق کریدور فنی، تحقیقاتی، و تکنولوژیک این استان عنوان کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی استان با توجه به تخصص، و منابع کافی منطقه رونق و اشتغال جدید سرمایه گذاری را در این شهرستان فراهم می کند . 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.