مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس بستری مناسب برای پیوند اقتصاد ملی و اقتصاد جهانی است.

احمد صادقی گلمکانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این‌که منطقه ویژه اقتصادی سرخس ویژگی‌های بسیار مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دارد و شرایط لازم برای این امر مهیا شده است افزود: سرمایه‌گذاری یکی از عوامل اصلی اشتغال، توسعه، تولید و صادرات است که منجر به شکوفایی اقتصاد این شهرستان و کشورخواهد شد.

وی با تاکید بر این که یکی از محورهای اصلی اقدامات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی است که بسترهای آن از قبل ایجاد شده، عنوان کرد: کارکنان و خدمتگذاران این منطقه سربازان اقتصادی نظام هستند و در جنگ نابرابر اقتصادی که استکبار جهانی بر کشور تحمیل کرده از تمام توان خود برای دفاع از کشور و پیشرفت آن در حوزه اقتصاد استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، انتخاب شده است، افزود: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که باید از تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس استفاده کرد و محقق شدن این نامگذاری با عزم مضاعف، کار جهادگونه، کسب بالاترین سود و توسعه این منطقهمحقق می‌شود.

گلمکانی گفت: کار و مدیریت جهادی سرلوحه فعالیت‌ها در پیش برد اهداف این منطقه است و موجب پویایی و سرعت بخشیدن به امور می‌شود .

گلمکانی اظهار داشت: پیشرفت این منطقه منجر به پیشرفت و توسعه شهرستان سرخس، استان خراسان رضوی و در کلان تر کشور می‌شود و تمامی تلاش مدیران شهرستان و این منطقه بر این است تا منطقه ویژه اقتصادی سرخس را به جایگاه ویژه ای در سطح منطقه خاورمیانه برسانند.

وی با بیان این که نخستین اقدام در کار اقتصادی، ایجاد محیطی توام با آرامش است، افزود: حق‌محوری درکنارآرامش، احترام به مردم، دوری از حاشیه و رعایت قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری موضوع مهمی است که باید به جد پیگیری شود .

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: این منطقه پس از 18 سال تلاش باید به شکوفایی خود برسد و ما باید در این مرحله حساس زیرساخت‌های این منطقه را تکمیل کنیم و این جوان برومند را پرقدرت و سودمند سازیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته تحقیقات پژوهشی زیادی در شهرستان سرخس انجام شده که ما قطعا از آن برای تکمیل زیرساخت‌های لازم استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: تلاش در این منطقه از نظر معنوی بسیار حایز اهمیت است و انتصاب این منطقه به حضرت رضا(ع) و خدمت در این مجموعه یکی از افتخارات است و باید در این مسیر با صداقت و احترام به مردم کارها را پیش برد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.