مشاور امور فرهنگی ریاست جمهوری نسبت به حفظ حرمت مجوزهای وزارت ارشاد توسط نیروی انتظامی ابراز امیدواری‌ کرد.

حسام الدين آشنا مشاور امور فرهنگی رییس‌‌جمهور در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص اولین اجرای ارکستر ملی گفت: امشب، شاهد بخشی از توان هنرمندان در حراست از میراث فرهنگی ملت و کشورمان بودیم.

وی در رابطه با لغو کنسرت‌های اخیر علی‌رغم داشتن مجوز از سوی وزارت ارشاد اظهار کرد: لغو هر مجوز قانونی به معناي بازکردن راه برای موسیقی زیرزمینی، غیرقانونی و هنجارشکن است. زمانی‌که کشوری می‌تواند چنین موسیقی نجیب، محترم و پرمحتوایی را به فرزندان وطن ارائه کند، جلوگیری نابخردانه از تلاش‌های هنری عزیزان ملت هیچ معنایی جز تضعیف بنیه فرهنگی کشور ندارند.

مشاور امور فرهنگی رییس‌‌جمهور گفت: به نظرم مجموعه افرادی‌ که روی صحنه و یا پشت صحنه اجرا کردند، بخشی از ارتش فرهنگي بزرگ ملت هستند که از مرزهای هویتی دفاع می‌کنند ، قطعات عاشقانه، عارفانه و حماسی یا وطنیه‌هایی که اجرا شد، عملاً بازخوانی بخشی از تاریخ پرافتخار ملت ایران بود، امیدوارم دست‌اندرکاران فرهنگی قدر این توان و ارزش‌ این استقلال مردمی را بدانند. 

آشنا افزود: دولت در مقابل کسانی‌ که بدون استناد به مواد قانونی و با تفسیرهای خود خوانده و سلیقه‌ای و بر اساس برخی نقل قول‌ها یا مواد آئین‌نامه‌ها عمل مي كنند ، می‌ایستد، زیرا چنين اعمالي باعث می‌شود مردم احساس کنند که از حداقل بهره‌مندی لازم از توان هنرمندان خود برخوردار نیستند. در اين راستا مقابله دولت هم سلبی نیست، بلکه اثباتی است و تشکیل مجدد ارکستر ملی ایران و اجراهایی از این نوع یکی از پاسخ‌های دولت به برخی اعمال ناشایست است که انجام می‌شود.

وی در رابطه با عملکرد اداره اماکن نیروی انتظامی در خصوص لغو کنسرت‌ها و میزان اطلاع دولت از این اقدامات عنوان کرد: تعاملی که با نیروی انتظامی داریم از طریق فرماندهی ارشد است، امیدواریم اتفاقات به گونه‌ای رقم بخورد که نیروی انتظامی حافظ حرمت مجوزهای داده شده باشد و وضعیت جدید کشور را به خوبی درک کند.

آشنا در واکنش به پاسخ اماکن نیروی انتظامی مبنی بر اینکه، تابع و مجری قانون هستیم و دستور از طرف افراد بالادست صادر می‌شود گفت: کسانی که این بیانیه‌ها را صادر می‌کنند، بهتر است کمی بیشتر با مسئولان بالادست خود صحبت کنند.جهت‌گیری‌هایی که برخی افراد در نیروی انتظامی اظهار می‌کنند تناسبی با وضعیت جاری کشور ندارد.

وی در خصوص اطلاع از دستور لغو کنسرت‌ها عنوان کرد: اگر دستوری وجود دارد، بهتر است بیان نشود و من منکر می شوم که اطلاعی از این موضوع داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار