معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از تنظیم سند جامع سلامت روان در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: اولویت ما ارتقاء سواد سلامت آحاد جامعه است.

اسدی، معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های دفتر سلامت روان در راستای سیاست‌های ابلاغی اظهار کرد: دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، قبل از ابلاغ سیاست‌های سلامت تنظیم شده بود که در آن سند، بحث ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌های روانپزشکی، روانی و برنامه مداخلاتی برای افرادی که دچار مشکلات روانپزشکی هستند، می‌باشد.

وی گفت: برنامه جامع سلامت روان تدوین شده در وزارت بهداشت، در زمان وزارت دکتر دستجردی به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ، عملیاتی و اجرایی شد که جمعیت تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور را در بر می‌گرفت.

اسدی ادامه داد: سیاست‌های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری در خصوص ارتقاء سلامت روانی با ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، رفع موانع تنش‌آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، ترویج آموزش‌های اخلاقی و معنوی و ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی به عنوان یک سند بالادستی قرار دارد و سیاست‌های ما در خصوص ارتقاء سلامت روان، سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده در ذیل این سیاست‌های ابلاغی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که برنامه‌های حوزه سلامت روان بسیار با اهمیت است، افزود: این برنامه‌ها بر اساس برنامه 5 ساله و برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور و همچنین سند جامعی که خودمان تدوین کرده بودیم، پیش خواهد رفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار