تعرفه سلامت روان را باید مورد بازنگری قرار بگیرد

طرح نظام سلامت بعنوان دستاورد بزرگ دولت و با تعبیر شعار عدالت سلامت مطرح است که نباید در این عرصه از بحث تعرفه‌ها غافل بود.

اکبر ملاحت پزشک راضی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و در راستای موضوع تعرفه‌ها در سلامت روان افزود: سلامت روان افراد جامعه بیانگر سلامت اجتماع و از شاخصه‌های توسعه یافتگی کشور است و از آنجایی که نقش آن از سلامت جسم هم ارزشمند تر است نباید از آن غافل بود.

وی گفت: در بحث نظام سلامت کار عظیمی بوده است و شاهد اتفاقات خوبی در بحث ارجاعات، هزینه‌ها و غیره بودیم اما هنوز تعرفه‌ها در بسته‌ سلامت روان جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده است.
 
ملاحت در ادامه بیماران روان را بیماران خاموش دانست و افزود: بیماران سرطانی، کلیوی و همه و همه جز بیماران محسوب می‌شوند که نیاز به ارائه خدمات دارند به لطف خدا به خوبی توسط مسئولین و مردم دیده می‌شوند اما بیماران روان چون به ظاهر سالم هستند آنگونه که باید به حقوق خود نمی‌رسند. 

وی ضمن ارزشمندی نظام سلامت و همت متولیان گفت: امیدواریم در طرح نظام سلامت و همچنین تعرفه گذاری‌ها تعرفه سلامت روان با توجه به نیاز جامعه و بیماران بطور ویژه مورد بررسی قرار بگیرد. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار