معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در مقابل مکاتب مادی دنیا به دنبال ایجاد مکتب امنیتی تهران بر اساس مبانی نظری معنوی هستیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرمانده معظم کل قوا در مراسم اختتامیه دومین همایش امنیت پایدار با بیان مبانی نظری مکاتب مختلف دنیا، اظهار داشت: در جهان امروز بحث شناخت مطرح بوده و مفاهیم جدیدی در همه حوزه‌ها مطرح است که ما هم باید به این مباحث ورود کنیم. 
 
وی اشاره‌ای به مکاتب امنیتی در دنیا داشت و افزود: در حالی‌که مکاتب امنیتی چون ایجابی، سلبی، واقع‌گرا، لیبرالی، کپنهاگ، فمنیستی و ... مطرح هستند، ما به دنبال ایجاد مکتب امنیتی تهران هستیم، یعنی مکتب جمهوری اسلامی ایران که با اتکاء به معنویت، حول محور ولایت شکل می‌گیرد. 
 
سرلشکر ایزدی مشعل‌دار این امنیت را امام راحل و رهبری دانست و تصریح کرد: بر این اساس امنیت منطبق با فطرت انسانی و توحید تعریف می‌شود، این امنیت عقلی، نقلی و معنوی است که از استقراء و تجربه و عرف هم استفاده می‌کند و یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. 
 
رئیس مرکز مطالعات ملی راهبردی در پایان از همه نظریه‌پردازان در تبیین و شکل‌دهی مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران طلب همکاری کرد و گفت: مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار، مشغول معماری امنیتی کشور و نیروهای مسلح در ستاد کل نیروهای مسلح بوده و نیازمند مبانی اسلام ناب برای طراحی آن است؛ بر همین اساس دست همکاری و نیاز به سوی تمام نظریه‌پردازان در این زمینه دراز می‌کند. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در مسیر تعالی هستیم و همان‌طور که در صحنه عمل پیش می‌رویم، انتظار داریم بر مبنای مبانی اسلام و الزامات مکتب امنیتی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف حرکت کنیم. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار