وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اسلام و ولایت و مردم سه پایه اصلی امنیت هستند و ولایت در این میان نقش اساسی را ایفا می‌کند.

ولایت و امامت عنصر اصلی امنیت در نظام جمهوری اسلامی هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، موضوع امنیت را برگرفته از ارتباط انسان با خود، دیگری، طبیعت و خدا دانست و اظهار داشت: بر اساس این 4 وجه ارتباطی، موضوع امنیت تدوین و تبیین می‌شود. 
 
وی افزود: حال این سوال پیش می‌آید که عنصر امنیت چیست؟ 
 
سردار دهقان ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی که یک نظام الهی است، موضوع ولایت و امامت اصلی‌ترین عنصر هویت‌بخش به مقوله امنیت است یا اگر بخواهم بهتر بگویم ابتدا اسلام سپس ولایت و پس از آن مردم عناصر اصلی تعیین کننده امنیت در کشور هستند. 
 
وزیر دفاع هر چیزی را که این سه عنصر را تهدید کند، خودبخود عامل تهدیدزا دانست و تصریح کرد: هرچیزی که یکپارچگی مردم را تهدید کند، دشمن یا همان تهدید است و به همین ترتیب هرچیز که ولایت و اسلام را مورد تهدید قرار دهد، خودبخود برای ما تهدید به حساب می‌آید. 
 
وی با اشاره به ذات خودخواهانه انسان گفت: اساسا انسان همه چیز را برای خود طلب می‌کند و هرچیز را که در آن خود را محق بداند حق دانسته و لذا در نگاه اول میان انسان با انسان دیگر و در سطح کلان و بزرگتری میان جوامع با جوامع دیگر همواره تعارض است. 
 
وزیر دفاع در پایان خاطر نشان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی بر اساس مولفه‌هایی که تعریف کردیم، همواره آنچه را که یکپارچگی جامعه را تهدید کند و سه عنصر دیگر را مورد تهدید قرار دهد، بر اساس یک نگاه دینی و الهی تهدید بر می‌شمریم و در همین زمینه سعی در تهیه هر چیزی هستیم که بتواند به این تهدیدات پاسخگو باشد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار