یکی از مراجع عظام تقلید گفت: انتخابات، مسائل هسته‌ای و سایر مسائل دیگر نباید باعث اختلاف بین مردم شود چرا که اختلاف و دودستگی در شرایط فعلی، سم مهلک است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید  امروز(چهارشنبه) در آخرین  درس خارج  فقه خود در سال تحصیلی جاری که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تشریح اهمیت دشمن‌شناسی و لزوم حفظ هوشیاری و بصیرت در مقابل ترفندهای آنان پرداخت.

وی با اشاره به زیاده‌خواهی غربی‌ها خصوصا آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای گفت: باید سعی شود که اتحاد و همدلی بین مردم زیاد شود و بسیار ساده‌لوحی است که تصور شود اگر در مسائل هسته‌ای توافقی صورت گیرد، غربی‌های افزون‌طلب دست از سرِ ما برمی دارند،

این مرجع عالیقدر تقلید ادامه داد: آنها فردا مسئله دیگری را بهانه می‌کنند تا تسلیم آنها شویم و تا زمانی که به طور کامل تسلیم آنها نشویم و اسرائیل را به رسمت نشناسیم، آنها دست از سرِ ما برنمی‌دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مشکل آنها استقلال‌طلبی ایران در منطقه خاورمیانه است و نمی‌توانند ایران مستقل را تحمل کنند و اصل استقلال و سربلندی ملت ایران برای آنها مزاحم است.

* دشمنان به دنبال تجزیه عراق هستند

وی با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ آمریکایی‌ها از گروه‌های تروریستی به ویژه داعش گفت: به عراق گفته‌اند نباید که گروه‌های جهادی مردم عراق به میدان بیایند؛ می‌خواهند ارتش عراق شکست بخورد و عراق یکپارچه را تجزیه کنند که این کار آنها واقعا شرم‌آور و مضحک است.

این مرجع عالیقدر تقلید افزود: دشمنان همین بلا را می‌خواهند سرِ ما نیز بیاورند لذا لازم است که همگی دست به دست هم دهیم و با حفظ یکپارچگی و وحدت در مقابل توطئه‌های آنان مقاومت کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مسئله انتخابات تصریح کرد: انتخابات، مسائل هسته‌ای و سایر مسائل دیگر نباید باعث اختلاف بین مردم  شود چرا که اختلاف و دودستگی در شرایط فعلی، سم مهلک است و خواست دشمنان را برآورده می‌کند، دشمنان در تلاشند با ایجاد اختلاف در بین مردم، مذاکرات و توافق هسته‌ای را به شکست بکشانند و بگویند تقصیر ایران بوده است.


* اخلاق؛ پشتوانه نظام اسلامی

وی، اخلاق اسلامی را پشتوانه نظام و استقلال کشور دانست و افزود: باید مسائل مهم اخلاقی اسلام، همانند حجاب و عفاف، لزوم دوری از اختلاط محرم و نامحرم، دوری از رشوه‌خواری و کسب مال حلال و سایر مسائل مورد ابتلای مردم به خوبی برای آنان تبیین شود.

این مرجع عالیقدر تقلید همچنین توصیه مردم به صرفه‌جویی و قناعت را از دیگر وظایف مبلغان برشمرد و اظهارداشت: انسان در هر شرایطی باید صرفه‌جویی و قناعت داشته باشد، با توجه به تحری‌ها ما در شرایطی هستیم که باید بیش از پیش صرفه‌جویی و قناعت کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت دوری از ریخت و پاش و اسراف تاکید کرد و ادامه داد: باید آبرومندانه زندگی کنیم و از ریخت و پاش اضافی در زندگی خود دوری کنیم که این امر متاسفانه در بسیاری از مناطق رعایت نمی‌شود و در نامه‌هایی که به ما نوشته می‌شود این مطلب به چشم می‌خورد که وقتی کسی از دنیا می‌رود به خاطر آبروداری خیالی باید متحمل هزینه‌های فراوانی شوند و مردم را اطعام کنند که این امر درست عکس دستور اسلام است و مردم باید برای بازماندگان میت غذا ببرند.

وی در پایان توجه به نیازمندان و محرومین در ماه مبارک رمضان را خواستار شد و تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، باید سعی شود به فقرا و مساکین نیز رسیدگی لازم شود و امیدواریم در این ماه شریف اسلام و امت اسلامی بتواند بر دشمنان خود فائق آیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار