رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صرف نظر از انگیزه آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ایران، جمهوری اسلامی براساس دیدگاه دقیق مقام معظم رهبری اجازه بازدید از مراکز نظامی را نخواهد داد.

اجازه بازدید از مراکز نظامی ایران به هیچ غربیه‌ای داده نخواهد شد

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ "علی‌اکبر ولایتی" در حاشیه دیدار با "سیگرید کاگ" نماینده ویژه سازمان ملل  در امور لبنان با حضور در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزیابی‌کردن این دیدار اظهار داشت: در این دیدار درباره وضعیت کنونی و آینده لبنان گفتگو کردیم و خانم "کاگ" هم در مورد دو میلیون آواره سوری و فلسطینی و همچنین وضعیت سوریه به عنوان کشوری که تروریست‌ها علیه دولت قانونی آن می‌جنگند، ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه افزود: نماینده ویژه دیبر کل سازمان ملل در امور لبنان نگران بود که با توجه به همسایگی سوریه و لبنان و اشتراکات زیاد این دو کشور ، مشکلات سوریه به داخل لبنان نفوذ کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان تصریح کرد: در دیدارهایی که در این سفر داشتم، در پاسخ به نگرانی نماینده سازمان ملل در لبنان عنوان کردم که این وظیفه سازمان ملل است که از طریق کمیساریای عالی نمایندگان لبنان به مردم این کشور کمک کند تا از این آوارگان که به مردم لبنان تحمیل شده‌اند، پذیرایی شود و در حقیقت کمک به آن‌ها وظیفه سازمان ملل است.

وی ادامه داد: خانم "کاگ" نیز اعلام کرد که سازمان ملل با هرگونه حرکات مسلحانه توسط گروه‌های معارض حکومت‌ها مخالف است و بنده نیز دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر اینکه باید از حکومت‌های قانونی این کشورها حمایت کرد، عنوان و بیان کردم که حامیان تروریستها موجب می‌شوند مردم سوریه و عراق دچار مشکلات عدیده‌ای شوند و سازمان ملل باید جلوی چنین اقداماتی را بگیرد.

ولایتی با تأکید بر اینکه سازمان ملل باید حافظ امنیت کشورهای عضو باشد، تصریح کرد: سازمان ملل باید حافظ امنیت کشورهایی باشد که هم حکومت قانونی دارند و هم عضو این نهاد بین‌المللی هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا طرف مقابل ما یعنی گروه 1+5 در مذاکرات قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: در بین کشورهایی که 1+5 را تشکیل دادند باید تفکیک قائل شد چرا که برخی کشورها مانند چین و روسیه نظرات خود را اعلام کردند، مثلا سرگئی لاوروف وزیر امور خارج روسیه بارها اعلام کرده که نیازی به بازدید از مراکز نظامی ایران نیست و این حرف، نقطه مقابل چیزی است که آمریکایی‌ها می‌گویند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نشانه‌ای از انحراف ایران از مسیر صلح‌آمیز هسته‌ای وجود ندارد و خود آن‌ها نیز کاملاً از این موضوع مطمئنند اما به دنبال ایجاد مزاحمت علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ادعای یک حقوقدان آمریکایی درباره بازدید آمریکا از سایت‌های نظامی ایران راضی کردن حامیان اسرائیل در سنا برای امضای توافق هسته‌ای با ایران است، گفت: از دید جمهوری اسلامی و بر اساس دیدگاه دقیق مقام معظم رهبری بازدید از مراکز نظامی ایران ممنوع است.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جمهوری اسلامی به هیچ غریبه‌ای اعم از آمریکا یا غیر آمریکا اجازه بازدید از مراکز نظامی‌اش را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: این نوع سخن گفتن آمریکایی‌ها صرفاً برای توجیه افکار عمومی بوده و قطعا جمهوری اسلامی ایران در قبال این سخنان ایستادگی خواهد کرد.

ولایتی در بخش دیگری ازاظهاراتش به استقامت مردم کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی به نوعی تحت تحریم بودند اما این مردم به خوبی آموخته‌اند که چگونه در مقابل این تحریم‌ها استقامت داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت:  آمریکایی‌ها بدانند که همه دنیا از روش آن‌ها تبعیت نخواهد کرد و دلیل این ادعا نیز آن است که چین، روسیه یا برخی کشورهای اروپایی برای مذاکرات اقتصادی با ایران سعی دارند از رقبای خود پیشی بگیرند.

وی به کاهش اثر تحریمهای اقتصادی آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت:‌ هر چه زمان می‌گذرد اثر تحریمهای اقتصادی با مقاومت مردم و تدبیر نظام جمهوری اسلامی کم‌رنگ‌تر می شود و سرانجام کسانی که مصمم بودند ایران را با محاصره اقتصادی به زانو درآورند، شکست خواهند خورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار