سازمان ملل: نقض تحریم تسلیحاتی از سوی ایران گزارش نشده است

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند هیچ کشوری نقض تحریم تسلیحاتی علیه ایران را گزارش نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ آسوشیتدپرس نوشت: کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی،که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کردند: هیچ کشوری نقض تحریم تسلیحاتی علیه ایران را گزارش نکرده است، که این  احتمالا نتیجه تصمیمی سیاسی برای جلوگیری از هرگونه تاثیر منفی بر مذاکرات هسته‌ای تهران است.

هیئتی از کارشناسان سازمان ملل، که مسئولیت نظارت بر تحریم ها علیه ایران را به عهده دارد، در تازه ترین گزارش مربوط به ماموریت یک ساله خود اعلام کرد:" کاهش چشمگیر گزارش ها و اطلاع رسانی ازسوی دولت ها می تواند منعکس کننده کاهش تلاش‌های ایران در زمینه خرید مواد ممنوعه باشد."

هیئت کارشناسی سازمان ملل متحد در گزارش خود همچنین اعلام کرد: پایبندی کشورهای عضو به اجرای تحریم‌ها بر مذاکرات تاثیر قطعی داشته و باعث افزایش چشم انداز دستیابی به توافق نهایی شده است.

این هیئت کارشناسی همچنین اعلام کرد: ایران در خلال مذاکرات، به اجرای تعهدات خود در قبال توافق نامه با شش کشور غربی در ازای کاهش تحریم های اقتصادی علیه تهران پایبند بوده است.

این کارشناسان همچنین اعلام کردند: "درحال تحقیق درباره گزارشی از یک کشور عضو هستند مبنی بر اینکه ایران در سال 2007 در تلاش برای خرید کمپرسور (دستگاه متراکم کننده)، با یک شرکت تماس برقرار کرده است. این دستگاه ها در صنایع نفت و گاز به کار گرفته می شوند؛ اما می توان برای خارج کردن اورانیوم غنی شده از سانتریفوژها نیز از آنها استفاده کرد. "

در این گزارش همچنین آمده است :" ایران به عراق تسلیحات ارسال کرده است و مهمات در اختیار جنگجویان کُرد در این منطقه قرار داده است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار