دمپسی: توافق نهایی ارتش ایران را قدرتمندتر خواهد کرد

رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در سفر به مناطق اشغالی فلسطین بار ديگر بر حمايت تزلزل ناپذير این کشور از رژیم صهیونیستی علی رغم احتمال امضای توافق هسته ای با ایران تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از رویترز، مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا روز گذشته بار ديگر تلاش کرد بر حمايت تزلزل ناپذير آمريکا از اسرائيل برغم کشمکش هاي سياسي بين دو طرف برسر تلاش براي دستيابي به موافقتنامه اي هسته اي با ايران تأکید کند و برای حل اختلاف ها برسر ديپلماسي اسرائيل - فلسطين اطمينان خاطر دهد.

دمپسي در سفر به مناطق اشغالی گفت او نيز در اين نگراني مهم اسرائيل که کاهش تحريم ها عليه ايران پس از موافقتنامه اي هسته اي به اين کشور اجازه خواهد داد پول بيشتري را صرف ارتش خود و گروه هاي چريکي کند، سهيم است. 

دمپسي با اشاره به نزدیک شدن به ضرب الاجل 30 ژوئن براي دستيابي به موافقتنامه برنامه هسته اي ايران گفت آمريکا و اسرائيل بايد خودشان را هم براي موفقيت و هم شکست اين مذاکرات آماده کنند.

وي با بيان اينکه در صورت شکست تلاش هاي ديپلماتيک ممکن است ارتش آمريکا به تهديد ناشي از برنامه هسته اي ايران بپردازد افزود :«‌ چه موافقتنامه به دست آيد و چه موافقتنامه اي حاصل نشود ، ما کار خودمان را انجام مي دهيم. و من فکر مي کنم اعتماد و اطمينان کافي بين دو طرف (ارتش هاي آمريکا و  اسرائيل ) وجود دارد که ما آماده ايم چنين کاري را انجام دهيم.»

وي تصريح کرد :« من نيز در نگراني آنها سهيم هستم و پيش بيني مي کنم اگر چنين موافقتنامه اي به دست آيد و منجر به کاهش تحريم ها عليه ايران شود ، همه پولي که از کاهش تحريم ها به دست مي آيد به اقتصاد ايران تزريق نخواهد شد.»

دمپسي گفت :« من فکر مي کنم آنها اين پول را صرف گروه هايي خواهند کرد که به نمايندگي از ايران فعاليت مي کنند. من فکر مي کنم آنها اين پول را صرف افزايش توانايي ارتش خود خواهند کرد.»

وی همچنین تصريح کرد :« هدف از سفر من اين بوده است که بار ديگر اطمينان دهم ما نيز در مورد خطرهايي که ايران براي منطقه دارد ترديد نداريم و با شرکاي خودمان براي رسیدگی به اين خطرها همکاري خواهيم کرد.»

وي افزود :«‌ حتي اگر در حال حاضر هيچ نيت خصمانه ميان آنها عليه ما وجود نداشته باشد ، همانطور که مي دانيم نيات در خاورميانه تغيير پذير است. اين توانايي بدون شک وجود دارد و ممکن است عليه ما به کار گرفته شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار