کمیته روابط خارجی سنا توافق هسته ای ایران را بازنگری می‌کند

نمایندگان سنای آمریکا نشست هایی را با هدف آماده کردن مقدمات بازنگری توافق جامع هسته‌ای با ایران آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ به نقل از یو اس نیوز؛ همزمان با تلاش مذاکره‌کنندگان ایران و شش قدرت جهانی برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا قبل ازضرب الاجل ۳۰ ژوئن (9 تیر)، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز نشست هایی را با برخی مقامات ارشد دولت این کشور برگزار می‌کند تا سناتورها برای ارزیابی توافق هسته ای با ایران، به آمادگی لازم برسند. این مقامات دولتی اخیرا در مذاکرات هسته ای ایران حضور داشته اند.
 
"ارنست مونیز،" وزیر انرژی آمریکا، که به تازگی از نشست‌های دو جانبه این کشور و ایران در ژنو بازگشته است، در نشست کمیته روابط خارجی سنا توضیحاتی را درباره روند مذاکرات هسته‌ای با تهران، بیان کرد. در این نشست مدیران آزمایشگاه‌های هسته‌ای آمریکا نیز حضور داشتند تا خصوصیات فنی یک توافق نهایی هسته‌ای با ایران را مورد ارزیابی قرار دهند.

یک مشاور جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این باره گفت: همزمان با تلاش مذاکره کنندگان کشورهای 1+5 و ایران برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای تا ضرب الاجل 30 ژوئن، کمیته روابط خارجی نیز نشست هایی را در ماه جاری برگزار می کند تا اعضای کنگره برای بازنگری توافق هسته ای با ایران، آمادگی لازم را داشته باشند.

اولین نشست این کمیته 2 ژوئن (12 خرداد) برگزار شد و قرار است جلسه دیگری هفته آینده برگزار شود که محور اصلی آن چگونگی ایجاد یک سامانه بازرسی موفق و دارای قابلیت راستی آزمایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار