واعظ آشتیانی:

اجاره سرخابی ها خلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی است

مدیر عامل اسبق استقلال گفت: باید عنوان کنم مبحث اجاره سه ساله سرخابی‌ها خلاف قانون و مصوبات مجلس بوده و سازمان خصوصی‌سازی اعلام موضع خواهد کرد.

امیر واعظ آشتیانی مدیر عامل اسبق استقلال تهران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص اجاره سه ساله سرخابی ها اظهار داشت: همانگونه که در مصاحبه‌های قبلی گفته بودم قرار بود بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سرخابی‌ها واگذار شوند که استناد این بحث به اصل 44 قانون اساسی بازمی‌گردد که به شدت با آن مخالف بودم و معتقد بودم بدون ایجاد بستر نمی‌توان شاهد واگذاری سرخابی‌ها شد و عمده مشکل این قضیه عدم تایید اهلیت کسانی بود که ورود کرده بودند.
اجاره سرخابی ها خلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی است

وی ادامه افزود: هم چنین قرار بر این شد تا مزایده بعدی که 3-2 ماه دیگر انجام می‌شود در حالت تنفس به سر ببرند.

واعظ آشتیانی با پرداختن به اجاره سرخابی ها عنوان کرد: به طور حتم اجاره دو تیم استقلال پرسپولیس خلاف قانون است و با مصوبه نمایندگان مجلس منافات دارد و البته هنوز اتفاقی نیفتاده است و هیچ مسئولی اظهار نظر نکرده و این موضوع رسانه‌ای شده است.

مدیر عامل اسبق استقلال ادامه داد: البته اگر اتفاقی مبنی بر اجاره دادن سرخابی‌ها رخ دهد سازمان خصوصی سازی اعلام موضع خواهد کرد من بارها و بارها تاکید کرده بودم دولت شرایط را ابتدا مهیا سازد و پس از آن امکان‌ واگذاری را برای سرمایه‌گذاران بوجود آورد.

وی با اشاره به راهکار اجرا درست واگذاری سرخابی‌ها تصریح کرد: من معتقدم دولت با انجام یک کار کارشناسی جریان واگذاری را به صورت لایحه تدوین کرده و سپس برای تصویب به مجلس تقدیم کند و به نظر من واگذاری با عجله انجام شد و تبعات منفی زیادی به دنبال داشت جریان این بوده هنوز هم نتوانسته‌اند دو باشگاه را به شیوه درست واگذار کنند.

واعظ آشتیانی با پرداختن با فساد در فوتبال و مشخص شدن پرونده تخلف فدراسیون فوتبال عنوان کرد: من باورم این بوده قبل از هر چیزی انگشت را بر روی دستگاه‌های نظارتی و سازمانهای مربوطه گذاشت که در بخشهای مختلف نتوانسته اند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال تهران بیان کرد: متاسفانه باید عنوان کنم این عدم نظارت در سایر بخشهای مختلف جامعه نیز حاکم است که می‌توان به مسائل اقتصادی این روزها اشاره کرد و این نتیجه‌گیری را برداشت کرد که ساختار اقتصادی ما به روز نیست.

وی اظهار داشت: متاسفانه تمامی فدراسیونهای ورزشی مجامع سوری و فرمالیته‌ای دارند و فقط به گزارش حسابرسی بسنده می‌کنند که به نظر من مسائل دیگری وجود دارد که ماورا این مسائل و گزارشها بوده است.

واعظ ادامه داد: به نظر من ورزش و از جمله فوتبال فی‌نفسه ناپاک نیست ولی افراد ناپاک و آلوده محیط زیبایی ورزش را آلوده می‌کنند من از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و سازمان تربیت بدنی سابق سوال می‌کنم که چرا نظارت درستی نداشته‌اند.

مدیر عامل اسبق استقلال تاکید کرد: وقتی سازمانهای نظارتی به شکل جدی ورود نمی‌کنند کمیسیون اصل 90 به این قضیه ورود پیدا می‌کند و به نظر من جا دارد که از نمایندگان کمیسیون اصل 90 تقدیر به عمل آید که به این جریان رسیدگی می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من امیدوارم کمیسیون اصل 90 این خواسته را به سرانجام برساند و به طور حتم موجبات خوشحالی و خرسندی مردم خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار