رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، از تدوین سند مقابله با گرد و غبار تا پایان خرداد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ "معصومه ابتکار" که به آبادان سفر کرده با اشاره به مذاکرات اخیر با وزیر محیط زیست عراق گفت: درباره پدیده گرد و غبار نامه مشترکی به معاون دبیرکل سازمان ملل نوشته شده و قرار است گرد و غبار در قالب اسناد بین‌المللی بررسی شود.

وی تصریح کرد: بیابان زدایی تا مرحله کاشت نهال در کشور عراق دنبال شد اما شرایط این کشو رمانع از نهایی شدن کار شد.

ابتکار گفت: ایران علاوه بر آسیب‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی، از ناامنی و جنگ در منطقه نیز آسیب‌های جدی متحمل شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به فعالیت های وزارت نفت در تالاب هورالعظیم خوزستان گفت: هرچند که نفت و سفره های مشترک نفتی اهمیت دارد اما رعایت اقتضائات هورالعظیم بسیار مهم است و به طور قطع باید درباره مدیریت منابع آب برای حفاظت از کارون و تالاب‌های خوزستان مدیریت ملی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب در کشاورزی افزود: با الگوی فعلی کشت و راندمان آب نمی توانیم ادامه دهیم و باید خود را با شرایط فعلی آب انطباق دهیم.

ابتکار، رعایت الزامات زیست محیطی، مدیریت بهینه مصارف آب و الگوی کشت و مصرف سم و کود را ضروری دانست و ادامه داد: براساس گزارشات دریافتی هنوز هم معضل کشت و صنعت نیشکر در خوزستان وجود دارد و در اجرای برنامه از برنامه زیست محیطی عقب ماندگی دارد.

ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقابله با ریزگردها در بازه زمانی کوتاه قابل اجرا نیست سازگاری با این وضعیت یکی از واقعیت‌هاست که با پیشگیری و داشتن شهر و شهروندان مقاوم می‌توان به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.