دبیر اجرایی اولین همایش بین‌المللی تومورهای غدد بزاقی گفت: بیماران پس از مشاهده ضایعات در دهان خود بجای مراجعه به پزشک عمومی و متخصص پوست باید به دندانپزشک مراجعه کنند تا روند تشخیص تومور غدد بزاقی سرعت گیرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، پویان امینی‌شکیب دبیراجرایی اولین سمپوزیوم بین‌المللی تومورهای غدد بزاقی از برگزاری این سمپوزیوم طی روزهای 15 و 16 مهر در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه مخاطبان این همایش عام نبوده و پاتولوژیست‌های دهان و صورت، جراحان فک و صورت، متخصصان گوش و حلق و بینی و آنکولوژیست‌ها هستند، گفت: دو میهمان خارجی به نام‌های خانم اسکلووا از بهداشت دهانی و خانم خان‌افشار از دانشگاه UCSF آمریکا خواهند بود.

امینی‌شکیب در مورد چرایی برگزاری این همایش گفت: تومورهای غدد بزاقی اگر چه شیوع زیادی ندارند و کمتر از یک درصد تومورهای سر و گردن را تشکیل می‌دهند اما روند مشکل بودن تشخیص این تومورها سبب شده که تومورهای خطرناکی باشند.

وی ادامه داد: در این همایش سعی شده تا آخرین روش‌های تشخیص تومورهای غدد بزاقی مورد بررسی قرار گیرد و در درجه بعدی درمان این تومورهای نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم بین‌المللی تومورهای غدد بزاقی این تومورها از طیف کم‌خطر شروع شده و به طیف بسیار پرخطر ختم می‌شود و همین امر موجب شده تا تشخیص آنها دشوار شود.

وی در مورد نحوه ارسال مقالات به این کنگره گفت: ارائه مقالات به صورت پوستر بوده و تا 15 تیر ادامه خواهد داشت. همانطور که پیش‌تر گفتم این همایش به مدت 2 روز برگزار شده و هر روز آن 5 امتیاز بازآموزی خواهد داشت.

امینی‌شکیب در مورد جوایز مقالات برتر نیز گفت: جوایزی در نظر گرفتیم اما ارائه مقاله در حضور بزرگان این رشته پزشکی جایزه بزرگ‌تری است که نصیب برگزیدگان می‌شود.

صدیقه رهرو‌ تابان دبیر علمی اولین سمپوزیوم بین‌المللی تومورهای غدد بزاقی نیز گفت: برای برگزاری این همایش از همه دانشکده‌های سراسر کشور درخواست به همکاری داشتیم و انستیتو کنسر بیمارستان امیراعلم و بیمارستان امام خمینی (ره) نیز از دیگر همکاران ما محسوب می‌شوند.

وی در مورد سرطان غدد بزاقی گفت: هدف ما از برگزاری این همایش شناسایی روش‌های علمی برای تشخیص و درمان این نوع سرطان است و بهتر است که بگویم نشانه آن متورم شدن مخاط و وجود علائمی مانند  لکه‌های سفید و قرمز در دهان است.

رهرو تابان تاکید کرد: درد آخرین اتفاقی است که در سرطان رخ می‌دهد و به همین علت پس از رؤیت ضایعات در دهان حتماًٌ باید به پزشک مراجعه کرد البته بیماران اشتباهی به جای مراجعه به دندانپزشک به پزشک عمومی یا متخصص پوست مراجعه می‌کنند که این امر موجب می‌شود تا تشخیص تومور عقب افتاده و درمان  سخت شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار