رییس فدراسیون قایقرانی کشورهای غرب آسیا و آسیای میانه و عضوهیئت رییسه فدراسیون قایقرانی آسیا گفت: کشور اندونزی منتخب برگزاری مسابقات آسیایی شده اما آمادگی برگزاری رشته اسلالوم بانوان را ندارد.

علی قلمسیاه، در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: مقرر شده مسابقات آسیایی در کشور اندونزی برگزار شود، اما اندونزی آمادگی برگزاری رشته اسلالوم بانوان را ندارد و به همین منظور مورد قبول خیلی از فدراسیون‌های قایقرانی قرار نگرفته است و از کنفدراسیون آسیا خواستند تا تصمیم اتخاذ شده را تغییر دهد.البته مسابقات آسیایی رشته اسلالوم برای آقایان در اندونزی برگزار می‌شود.

حضور  28 کشور در مسابقات آسیایی
قلمسیاه در خصوص تاریخ برگزاری مسابقات آسیایی تصریح کرد: امسال مسابقات آسیایی در اندونزی و مالزی برگزار می‌شود و به دلیل اینکه در ماه‌های اکتبر و دسامبر این کشورها دارای آب‌وهوای مناسب‌تری هستند مسابقات آسیایی در آن زمان برگزار می‌شود.

وی در خصوص تعداد کشورهای شرکت کننده بیان داشت: 45 کشور در قاره آسیا هستند که از میان آنها 38 عضو کنفدراسیون آسیا وجود دارد، بالاترین تعداد شرکت کنندگان معمولاً 24 تا 28 کشور هستند و از بین آنها سهمیه هم کسب شده اما هنوز اعلام نشده است.

رییس فدراسیون قایقرانی کشورهای غرب آسیا و آسیای میانه و عضو هیئت رئیسه فدراسیون قایقرانی آسیا در خصوص قایقرانان کشور اظهار داشت: ورزشکاران قایقرانی به خوبی کار می‌کنند و سطح کارایی بالایی دارند، اعتقادم بر این است که زنان در 200 متر و 500 متر و آقایان در 500 متر و هزار متر کانوئینگ بتوانند به نتایج ارزنده‌ای برسند. همچنین در آب‌های خروشان هم به همین شکل موفق هستیم و در رشته کانوپولو برای قهرمانی آسیا شانس قهرمانی داریم که هر سال شرکت کرده‌ایم.

وی در خصوص رقبای ایران در مسابقات آسیایی گفت: تیم چین‌تایپه و هنگ‌کنگ و ژاپن از رقبای سرسخت ما هستند که باید آنها را جدی بگیریم، اما قطعاً می‌توانیم از میاتن شانس‌های خود، 50 درصد شانس برد از چین‌تایپه، با 70 درصد شانس برد از هنگ‌کنگ و 100 درصد شانس از ژاپن برد خواهیم داشت.

قلمسیاه در پایان خاطرنشان کرد: طبق حکمی از سوی رییس فدراسیون قایقرانی سید محمد سیدحسینی که از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور هستند در فدراسیون به عنوان مشاور عالی و عضو هیئت رییسه فدراسیون منصوب شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار