برخی افراد به دلیل اینکه در انجام تمامی امور، بهترین شرایط آن را مد نظر قرار می‌گیرند، دچار رفتارهای اضطرابی و عواقب منفی آن خواهند شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که صبور نیستند و یا خیلی زود ناراحت می‌شوند، بیشتر در معرض رفتارهای تکرار شونده و تیک‌های عصبی مانند ناخن جویدن، و اختلالاتی نظیر کندن پوست و پریدن پلک و از این قبیل مشکلات دچار می‌شوند. 

به عقیده‌ی یکی از روانشناسان، افرادی که اینگونه رفتارهای تکرار شوند را انجام می‌دهند در زمره افراد کمال طلب قرار می گیرند. 

در واقع این افراد چنانچه کارها را به طور معمول انجام دهند، به آرامش نمی‌رسند و همیشه مایلند بهترین کار را ارائه دهند. 

به همین جهت این افراد چنانچه به هدف خود نرسند، دچار نارضایتی، خشم،‌احساس شکست شدید می‌شوند. 

محققان در این آزمایش 48 نفر را مورد بررسی قرار دارند و رفتارهایی مانند خستگی، خشم، تحریک پذیری و اضطراب را در آنها اندازه‌گیری کردند افرادی که این رفتارهای تکرار شوند را به طور دائم دارند، چنانچه به خود استراحت بدهند، این رفتارها را نخواهند داشت. 

از اثرات مثبت این عادات هم می‌توان به تنظیم احساسات اشاره کرد: عادات افراد کمال طلب در صورتی که باعث مشکل در زندگی روزانه آنها نشود، بیماری و ناهنجاری محسوب نمی‌شود. 

رفتارها را اینگونه درمان کنید! 
در صورتی که بخواهید این رفتارهای تکرار شوند را درمان کنید. دو روش برای آن وجود دارد یکی از این روش‌ها، درمان رفتاری است که شامل جایگزینی این عادات با روش‌ها و عادات صحیح است.
 
راهکار بعدی رویکردهایی است که با عواملی مانند کمال طلبی و تنش ها مبارزه می‌کند. 

در پایان محققان به این موضوع اشاره کردند که فقط در صورتی که این رفتارهای افراد با خطر زیادی مواجه کند تحت درمان قرار می‌گیرند. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.