برخی انتخاب ها منجر به تغییر سرنوشت هر فردی در آینده خواهد شد و باید بدون در نظر گرفتن برخی عوامل به انتخاب درست بپردازیم.

مهرنوش هدایتی، روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: در مسیر انتخاب های ریز و درشت روزانه هر فردی، انتخاب های هیجان انگیزی وجود دارد که می توان با انتخاب درست و صحیح این مسیر را صحیح طی کرد.

وی عنوان کرد: اما گاهی اوقات انتخاب خسته کننده و آزاردهنده است به علت اینکه اطلاعات هر فردی به روز نیست و ما بیشتر عواقب منفی انتخاب را می سنجیم و یا اینکه کمال گرایی هر فرد و ترس از شکست منجر به سخت شدن انتخاب درست کند.

وی افزود: همچنین تعداد گزینه های کم برای انتخاب درست و ترس از قضاوت دیگران، هر فردی را در رسیدن به قطعیت در مورد انتخاب درست دور می کند.

وی در خصوص داشتن انتخاب درست در زندگی گفت: هر انتخابی می تواند سکوی تغییر مسیر از انتخاب درست به انتخاب نادرست شود که روزانه با دو دست انتخاب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: دسته اول انتخاب های روزانه که عواقب چندانی در آینده ندارد و دسته دوم انتخاب هایی که زندگی فرد را مانند انتخاب رشته، انتخاب همسر تحت تاثیر قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی با انتخاب درست می تواند تعداد شکست ها را در زندگی کمتر کند./ع2

برچسب ها: روزانه ، آزار ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار