عصر روز گذشته، هفتمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با معرفی دکتر سید شهاب الدین صدر به عنوان مدیر ارتباط گستر کشور و اعطای لوح و تقدیرنامه سمپوزیوم به وی، به کار خود پایان داد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ عصر روز دوشنبه 19 دیماه مراسم اختتامیه هفتمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که از 17 دیماه در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شده بود، برگزار شد و از برگزیدگان و دست اندرکاران این سمپوزیوم تقدیر به عمل آمد.

دکتر سید شهاب‌الدین صدر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در این مراسم از سوی شورای سیاستگذاری هفتمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی به عنوان مدیر ارتباط گستر کشور شناخته شد و با اعطای تقدیرنامه و لوح یادبود از وی تقدیر شد.

در روز دوم این سمپوزیوم نیز، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی کشور توانسته بود برای اولین بار در دو رشته «روابط عمومی پژوهش محور» و «ارتباطات رسانه‌ای» به عنوان روابط عمومی برتر کشور معرفی گردد و لوح زرین این سمپوزیوم را دریافت کند.

در مراسم اختتامیه این سمپوزیوم در سالن همایش‌های برج میلاد، دکتر صدر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به فقدان قانون جامع روابط عمومی در کشور، اظهار کرد: چنانچه صاحبنظران و کارشناسان روابط عمومی کشور ضرورت وجود چنین قانونی را احساس نمایند، نمایندگان مجلس آمادگی بررسی تصویب این قانون در قالب یک طرح در مجلس شورای اسلامی را خواهند داشت.

وي با تاکید بر توجه بیشتر مدیران و مسوولان کشور به روابط عمومی و ارتباطات، خاطرنشان کرد: توجه به ارتباطات و اصلاح و گسترش روابط در دین اسلام و احادیث ائمه اطهار بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی جهت و سمت و سوی هدفگذاری در عرصه روابط عمومی کشور را رشد انسانی و کمال گرایی عنوان کرد و گفت: در کشورهای دیگر مساله اطلاع رسانی و روابط عمومی می‌تواند برای منافع شخصی یا در جهت دستیابی به قدرت مورد استفاده قرار گیرد اما با توجه به توصیه های دینی و خصوصیات جامعه ایرانی، جهت‌گیری و هدف گذاری روابط عمومی ایرانی، دستیابی به کمال و رشد انسان است.

وی ، با اشاره به ویژگی‌ها و جایگاه روابط عمومی در سازمانها و نهادهای کشور، افزود: جایگاه روابط عمومی بالاتر از آن است که زیر نظر معاونت‌های سازمانها و دستگاههای اداری قرارگیرد و فعالیت آنها باید بصورت مستقیم تحت نظر بالاترین مسوول آن نهاد و سازمان انجام شود و مدیر و مسوول آن سازمان نیز بخشی از زمان مدیریتی خود را صرف بهبود و ارتقای عملکرد روابط عمومی کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی داشتن شناخت کافی از مخاطبان سازمان، آشنایی و تسلط کافی بر زبان مادری و یک یا چند زبان خارجی، داشتن تخصص و دانش روابط عمومی، هوشمندی و داشتن ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی علاقمند به ایجاد و توسعه ارتباطات را از مهمترین ویژگی‌های مدیران و کارشناسان روابط عمومی عنوان کرد.

دکتر صدر، در پایان گفت: روابط عمومی در واقع سخنگوی یک سازمان و نهاد است که باید در جهت افزایش تفاهم و کاهش سوء تفاهم‌ها در داخل و خارج سازمان فعالیت کند. هرقدر که این فعالیت کارآمد و سرآمد باشد، احساس راحتی و آرامش در بین کارکنان و مخاطبان سازمان اضافه می‌شود و در نهایت این آرامش به کل جامعه و در درون خانواده ها گسترش می‌یابد وموجب رشد کیفیت زندگی و افزایش امید به آینده می‌شود./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.