مدیر طرح انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان از اعتبار بیش از 800 میلیون دلاری برای انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد کیافر گفت: با توجه به برنامه ریزی ها برای تغییر رویکرد مصرف آب در
استان، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که سازمان عمران کرمان بررسی های
اساسی را در زمینه انتقال آب به استان را از دو سال قبل انجام داده است.

وی با بیان اینکه دریای عمان یکی از بهترین مناطق برای انتقال آب به استان در نظر گرفته شده ، افزود:طرح نهایی با بهینه کردن میزان استحصال، میزان انتقال آب و همچنین در ارتباط با مسیر بهینه با بزرگراه کرمان بندرعباس طرح ریزی شده و با میزان 88 میلیون مترمکعب آب در سال که شامل 2 و 8 مترمکعب در ثانیه را شامل می شود از وزارت نیرو مجوز گرفته است.

کیافر خاطرنشان کرد: برای برداشت شیرین سازی و انتقال آب مورد نیاز سرمایه گذاری زیادی انجام می شود، بنابراین نیاز است که با باز چرخانی آب بهره وری آن را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه مورد نیاز برای انتقال آب از دریای عمان، اعم از تاسیسات، آب شیرین کن و خطوط انتقال آب 800 میلیون دلار برآورد شده است ، تصریح کرد: تامین منابع اعتبار مورد نیاز از طریق سازمان عمران کرمان و بخشی دیگر آن از طریق فاینانس(منابع داخلی و خارجی) تامین خواهد شد که برگشت این سرمایه از درآمد حاصل از فروش آب انجام می شود.

کیافر با اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان اولین طرح انجام شده توسط بخش خصوصی واقعی در ایران خواهد بود، گفت: برای انتقال آب از دریای عمان به کرمان، خط انتقالی به طول حدود 450 کیلومتر از آبگیر تا کرمان کارگذاری می شود.

برنامه زمان بندی برای اجرای این طرح پنج سال است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.