برخی افراد فرهنگی و ورزشی کشور متاسفانه صفحه‌های اجتماعی را که دنبال کننده‌های بسیاری دارد، با اتاق شخصی و شاید آلبومشان اشتباه گرفته‌اند.

هنری که در صفحات مجازی رنگ میبازد + تصاویربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛از زمانی که شبکه‌های اجتماعی مختلف در میان کاربران پا گرفت، داستان‌های عجیب و غریب و بعضاً خوشایند و ناخوشایند شروع به نگارش و سپس بر روی صفحه‌هایی که بُعد جهانی داشته و دارد، حک شد. تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها، جون مسابقه‌ای بزرگ بین کاربران مطرح شد و چند هزارتایی شدن آن‌ها نسبت به بعد وسیع آن، راه تامّل بیشتری را پیش روی قرار داد.

گذشته از آن که عده‌ای دانسته یا ندانسته نسبت به فعل صورت گرفته خود، در خصوص انتشار عکس‌های خصوصی‌شان هیچ محدوده‌ای قائل نیستند و چه بسا عامل سوء استفاده را به راحتی برای خود فرد فراهم می‌کنند؛ موج گسترده‌تری در شبکه‌های اجتماعی به راه می‌افتد. موجی که ویرانی‌اش تا ساحل امن خانواده در اقشار مختلف جامعه رسوخ کرده است.

در این بین، آنچه بیشتر خودنمایی کرده و انگشت حیرت را بر دهان می‌گذارد، نگاه به صفحه‌های اجتماعی یا صفحه‌هایی است که گویا دیگر خصوصی شده‌اند، و سوال‌هایی که با چنین رفتارهایی هنوز پاسخ قانع کننده‌ای نمی‌توان برای آن یافت، پاسخی که در شأن مردم و هویت اصیل‌شان باشد. آری، اگر روزگاری عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی اقشار خاص چون هنرمندان و ورزشکاران منتشر می‌شد و با قبح بزرگی همراه بود، حال باید در کنار رونمایی دیگری از مراسم‌های خصوصی و حتی اتاق‌های شخصی آنان به دست خود، شاهد تعریف‌ها و تمجید‌ها هم باشیم که در ادامه آن "Post" می‌آید.

انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی که به راحتی در دسترس همگان است، تنها یک روی سکه این جریان قبح زا است.

کامنت‌ها و نظرات پایین عکس‌ها و مطالب کاربران مختلف نسبت به آنچه که منتشر شده، از بَه‌بَه‌ها و قربان صَدقه‌ها تا حرفه‌های رَکیک دیگر، بخش دیگر این جریان زننده است.

کامنت‌ها و نظراتی که بعضاً با هیچ عکس العملی از جانب آن فرهیخته گرامی همراه نیست!

گاهی این قشر نام برده نیز که البته تاکید می‌شود بسیار کم‌اند و انگشت شمار، پس از راه انداختن موج گسترده، در چند ساعت بعد از آن، مطلب یا عکس منتشره را حذف می‌کنند و سپس یک توجیه نامعقول برای کار خود می‌آورند؛ توجیحی که هیچگاه نمی‌تواند فعل اولیه آنان را بپوشاند، چرا که افکار وسیعی از مردم به راحتی تحت تاثیر این جریانات قرار گرفته‌ است.

افکاری که معمولا جوانان هستند و به دنبال شکوفایی در دنیایی خاص و جدید.



بابارحیم// کار نشود////// فرهیخته گرامی، صفحه اجتماعی، اتاق شخصی شما نیست




بابارحیم// کار نشود////// فرهیخته گرامی، صفحه اجتماعی، اتاق شخصی شما نیستبابارحیم// کار نشود////// فرهیخته گرامی، صفحه اجتماعی، اتاق شخصی شما نیست



البته ناگفته نماند، این عده قلیل زیاد هم به چشم می‌آیند، متاسفانه با انتشار عکس‌ها و مطالب نامرتبط رفتار دور از شأنی از خود نشان می‌دهند، فعلی که از جانب قشر فرهیخته جامعه به عنوان الگوی مهم و رسانه‌ای بزرگ معرفی می‌شوند و می‌تواند معرف نمادها و ارزش‌های جامعه باشد، باید با تامّل بیشتری صورت بگیرد.

باید یاد آور شد که صفحه‌های اجتماعی، صفحه اجتماعی است نه اتاق شخصی و محلی برای عرض اندام در دعواهای خانوادگی!

واقف بودن یا نبودن این الگو‌ها به موضوع وارد شده، بحثی طولانی است، بحث که با دو وجه دانستن یا ندانستن روبرو است.

این قشر محترم قلیل، یا می‌دانند که در چنین فضایی رفتار کردن یعنی چه، یا نمی‌دانند و قواعدش را خوب یاد نگرفته‌اند که با تاخر فرهنگی موجود در مسائل مختلف جامعه دور از نظر هم نمی‌تواند باشد. اما نکته آنجاست که اگر نمی‌دانند وارد چنین فضایی شده‌اند و چه می‌کنند، باید چرخ فرهنگ و اطلاع رسانی را کمی بیشتر چرخاند و برای قشری که اشتباهی الگو شده‌اند، آستین‌ها را بالا زد تا الفبای حضور در چنین فضایی را به خوبی یاد بگیرند و  ارشاد شوند و اگر هم می‌دانند که چه می‌کنند، باید به برخی مدیران محترم دست مریزاد گفت.

هشداری که در ادامه‌ی این نوشتار باید با صدای بلند آن را اعلام کرد، تاثیر بی بدیل این رفتارهای نا مرتبط در دنیای مجازی است که بی شک در زندگی تک تک افراد به ویژه جوانان و نوجوانان تاثیر دارد.

هستند مردانی که شاید هیچگاه در حیاتشان به خوبی شناخته نشدند و در پیچ‌هایشان کمتر نشانی از خود آن‌ها پیدا می‌شود، اما بعد از مرگشان، یا بهتر بگوییم شهادتشان، هنری به نام مردانگی را تمام کردند و هنرمندانی شدند که پس از مرگشان پیچ‌های‌ آنان نه قیل و قال دارد و نه آرام است.

وقتی به آن نگاه می‌کنی سراسر آرامش و زندگی است.

شاید الگویی باشند زنده اما فراموش شده...

گزارش : محبوبه بابارحیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۶:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
سلام . اگه ممکنه درباره بازیگرانی که میرن آمریکا بچه دار بشن و شناسنامه آمریکایی بگیرن و کسر شانشون که بچشون رو در ایران بدنیا بیارن یه حرفی یه سخنی یه مقاله ای یه تیتری بزنید
آخرین اخبار