اسرائیل هیوم نوشت: "یووال اشتاینیتز،" وزیر آب، انرژی و تاسیسات زیربنایی رژیم صهیونیستی از آمریکا خواست مهلت سی ژوئن برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران را به تعویق بیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه صهیونیستی اسرائیل هیوم نوشت: اشتاینیتز که اوایل این هفته در واشینگتن با جک لو، وزیر خزانه داری و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا دیدار کرد، گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران تمدید شود، بهتر از این است که توافق هسته‌ای نامناسبی بدست بیاید.

اشتاینیتز در دیدارهای خود عمدتا بر ضرورت مانع شدن از دستیابی ایران به سانتریفیوژهای پیشرفته و  پربازده در زمان مذاکرات با قدرت‌های جهان بر سر برنامه هسته‌ای تهران تاکید کرد.

این وزیر صهیونیست همچنین مدعی شد؛ بدون دسترسی سریع بازرسان سازمان ملل به سایت‌های  نظامی مشکوک ایران، وجود بندی در این توافقنامه در مورد نظارت‌های بعدی، بی ارزش خواهد بود.

اشتاییتز علاوه بر ایران، با میزبانان خود در مورد همکاری انرژی اسرائیل و آمریکا از جمله تضمین های واشینگتن مبنی بر تضمین امنیت انرژی گفتگو کرد. وزیران صهیونیستی و آمریکایی در مورد اهمیت گاز طبیعی پیدا شده در اسرائیل و ضرورت استخراج سریع این منابع گفتگو کردند.

دو طرف بر ضرورت حمایت از همکاری امنیتی اسرائیل و آمریکا تاکید کردند. اشتاینیتز از مونیز برای دیدار از اسرائیل دعوت کرد که مونیز آن را پذیرفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار