با شناسایی معتادان بی بضاعت جهت ترک اعتیاد و درمان کامل اقدام جدی صورت می گیرد.

شناسایی معتادان بی بضاعت جهت درمان کاملبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مراسم افتتاحیه موسسه انتفاعی در گلوگاه گفت: در راستای حمایت از مرکز درمانی ترک اعتیاد گلوگاه، با شناسایی معتادان بی بضاعت در حال درمان مرکز، هزینه سرانه نفر روز آنها به موسسه جامعه سالم گلوگاه پرداخت خواهد شد.

پرویز افشار با بیان اینکه وزیر کشور و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، درسال ۹۳ و ۹۴ اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را شعار محوری این حوزه انتخاب کردند، افزود: سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور بر این است که درمان و بازتوانی معتادین یک کار دولتی و حاکمانه نیست بلکه کاری است از جنس مردم که باید توسط مردم انجام شود.

به گفته معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور؛ سال‌هاست که وارد جامعه پاک شده و می خواهد با تاسیس این موسسه انتفاعی تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهد و وظیفه ما این است که اینگونه افراد و اقدامات را حمایت کنیم.

افشار افزود: در راستای حمایت از تاسیس مراکز میان مدت اقامتی، یکسری از معتادان کم بضاعت و بی بضاعت شناسایی و معرفی شده تا در جهت درمان آنها هزینه سرانه نفر روز به مراکز ارائه کنیم.

وی یادآور شد: کار اصلی معاونت کاهش تقاضا، پیشگیری، درمان و توانمند سازی است که ساز و کار مناسبی نیز تعریف شده یعنی به راحتی کمیته هایی در سطح استان زیر نظر روسای کمیته ها می توانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.