جشنواره گیاهان دارویی گیلان در گردنه حیران برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، در این جشنواره که در دل طبیعت سحرانگیز گردنه حیران برگزار شد ، شرکت کنندگان در فضایی شاد و دل انگیز روز خوشی را سپری کردند .

در شهرستان آستارا گیاهان دارویی متعددی از قبیل گزنه ، پونه وحشی ، مرزه ، گل گاوزبان ، گلپر (بالدیرغان) ، آب تره (بولاق اوتی) ، آویشن ، نعناع ، ازگیل ، بابونه ، بارهنگ ، ختمی ، بومادران ، پنیرک ، ترشک ، سیرکوهی ، تمشک ، بیدمشک زعفران خزری و ده ها گونه دیگر به صورت خود رو در مناطق جلگه ای و کوهستانی شهرستان آستارا شناسایی شده و مورد استفاده مردم قرار می گیرد .

گل گاوزبان که بهانه برگزاری این جشنواره مردمی بود ، به عنوان پرمصرف ترین گیاه طبیعی با وسیع ترین رویشگاه جزو شناسنامه پوشش گیاهی شهرستان آستارا محسوب می شود .

برداشت گیاه دارویی و چای سنتی گل گاوزبان در روستاهای کوهستانی غرب شهرستان آستارا با توجه به شرایط آب و هوایی از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود .

رویشگاه اصلی این گیاه ارتفاعات شمال ایران است و علاوه بر کشت دستی ، در مناطق وسیعی که سطح آن در کوهستان های شهرستان آستارا به صدها هکتار می رسد ، این گیاه به صورت پراکنده و خودرو می روید .


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.