عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام(ره) همواره بر استقلال ملتها، آزادی و دفاع از حقوق مظلومان تاکید داشتند، گفت: غربی‌ها مدام دَم از آزادی می‌زنند اما تلاش دارند که استقلال ملتها را نفی کنند.

//////////"حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی" عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به تشریح اصول مورد نظر مقام معظم رهبری درباره اسلام ناب محمدی(ص) از منظر حضرت امام(ره) پرداخت و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بسیاری از عقاید درباره دین اسلام تغییر پیدا کرد و مشخص شد که دین، عامل تحرک در هر جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام درصدد تحریف دین اسلام هستند، ادامه داد: گاهی اوقات شنیده می‌شد که هرچند دین عامل تحریک جوامع است اما یک امر شخصی بوده و ارتباطی با مسائل اجتماعی و سیاسی ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام خمینی(ره) در پی اثبات اصول واقعی اسلام ناب محمدی(ص) و اجرای آنها در جامعه بودند، افزود: حضرت امام(ره) نمی‌خواستند در جامعه ما، دین از سیاست جدا شود چرا که اسلام آمریکایی درست در نقطه مقابل، دین را از سیاست جدا می‌داند.

اکرمی با تاکید بر لزوم توجه به رفتار و سیره امام خمینی(ره) و تلاش برای عمل به آن گفت: امام(ره) همواره می‌فرمودند که حمایت از مظلوم از اصولی است که باید در تمام بخش‌های جامعه و زندگی ما مشاهده شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم بر این نکته تاکید کردند که غربی‌ها دَم از آزادی می‌زنند اما تلاش دارند که استقلال ملتها را نفی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با تاکید بر لزوم مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام(ره) فرمودند: اگر ملّت ایران بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد. 

ایشان در بخش دیگری از فرمایشاتشان در بيان یکی از مباني فکري امام (ره) خاطرنشان کردند: "در بعُد خارجي، امام (ره) صريحا" در جبهه مخالفِ قلدران بين‌المللي و مستکبران بود و در حمايت از مظلومان هيچ ملاحظه‌اي نمي‌کرد.

"تأکيد بر استقلال و نفي سلطه‌پذيري" یک اصل دیگر از مکتب امام(ره) بود که رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره کردند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تعريف استقلال به "آزادي در مقياس يک ملت" اين تناقض غيرقابل قبول را که برخي افراد ادعاي آزادي‌هاي فردي را دارند اما عليه استقلال کشور و آزاديهاي يک ملت حرف مي‌زنند، مورد توجه قرار دادند و افزودند: متأسفانه برخي براي نفي استقلال تئوري‌سازي مي‌کنند و از استقلال به عنوان «انزوا» يا يک مسئله کم ارزش ياد مي‌کنند، که اين خطايي بسيار مهم و خطرناک است.

ايشان با اشاره به اعتقاد راسخ امام بزرگوار به استقلال و رد سلطه، بسياري از فعاليتهاي دشمن نظير تهديدها و تحريمها را براي خدشه وارد کردن در اين اصل خواندند و گفتند: دشمن استقلال کشور را هدف گرفته و همه بايد ضمن شناخت اهداف دشمن، هوشيار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار