رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اخلاق در منطق اسلام زیربنا است، گفت: این مهم حلقه وصلی میان احکام و اعتقادات است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "سیدرضا اکرمی" در دوازدهمین همایش کنگره سراسری حزب مردم‌سالاری که صبح امروز (پنجشنبه) در مجتمع آدینه برگزار شد پیرامون اخلاق و حقوق شهروندی به ایراد سخنرانی پرداخت.  
 
وی سلسله مراتب، احکام و اخلاق را در تقسیم‌بندی مبنایی اسلام با اهمیت شمرد و اظهار داشت: اعتقادات پیرامون اصول، احکام درباره فروع و اخلاق نیز حلقه وصل احکام و اعتقادات است؛ ما در منطق اسلام اخلاق را اصل و زیربنا می‌دانیم، نه مسئله‌ای سایه‌ای، حاشیه‌ای و امثال آن به طوری که قرآن مجید در آیاتش به رسول اکرم(ص) مدال اخلاق اعطا می‌کند، چرا که اخلاق پیامبر(ص) یک اصل و اساس است. 

 حجت‌الاسلام اکرمی اخلاق در زندگی را ستون و پایه دانست و تصریح کرد: اقوام دنیا به اخلاق زنده‌اند، ما بایستی در زندگی فردی، اجتماعی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای این اخلاق حرکت کنیم تا جامعه بشری را در راستای حقوق شهروندی هدایت کنیم.  
 
رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری با اشاره به بیانات امام علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر که فرمود:"مردم دو  دسته‌اند یا از نظر اعتقادی با تو برابرند یا به عنوان یک انسان با تو قرابت مشترک دارند"، افزود: در مسیر زندگی اصل احترام به یکدیگر مهم است و بایستی به یکدیگر اعتماد کرد.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: اکرمی ، کنگره ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار