زمان زیادی از اعلام افزایش وامهای مسکن نگذشته است. ولی ظاهرا همچنان بازار مسکن در رکود بلندمدت خود به سر میبرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران قزوین؛ یوسف عبدی رییس اتحادیه ی بنگاهداران مسکن شهرستان قزوین بر درستی این مساله صحه گذاشته و ادامه داد.
البته مراجعات طی ماه اخیر به مشاوران املاک نسبت به قبل افزایش یافته است ولی مراجعاتی که منجر به معامله منجر شود، همانند سابق است و پیشرفتی نسبت به گذشته نداشته است.

عبدی اظهار داشت: در صورت آغاز پرداخت این وامها، ممکن است تعداد متقاضیان بازار مسکن به یک باره افزایش یابد و همین مساله منجر به افزایش قیمتها شود که از این نظر نیز می‌بایستی آسیبشناسی لازم در این حوزه صورت گیرد چرا که این تجربه را ما در سالهای گذشته شاهد بودیم که تبعات آن امروز گریبانگیر بازار مسکن شده است.

وی گفت: در حال حاضر یکی از دلایلی که منجر شده است تا قیمتها در بازار مسکن افزایش نداشته باشد، پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه است که انتظار میرود با عملیاتیشدن پرداخت وامها میزان تقاضا افزایش یابد.

رئیس اتحادیهی بنگاهداران مسکن شهرستان قزوین بر ضرورت ایجاد تعادل در بازار مصرف و تولید در حوزه مسکن تاکید کرده و گفت: در حوزه تامینکنندگان مسکن مسالهای که ما در چند سال گذشته شاهد آن بودیم ورود برخی از افراد در قالب سرمایهگذار به بازار مسکن بوده است.

وی با بیان اینکه این سرمایهگذاران افراد غیرحرفهای و غیرمتخصص هستند که برای سرمایهگذاری حوزه مسکن را برگزیدند، از این مساله گله کرده و افزود: به دلیل عدم تسلط این افراد به این کار، قیمت تمام شده احداث واحدهای مسکونی افزایش یافت که در نتیجه، قیمتها را نیز در این حوزه افزایش دادند که در نهایت این امر منجر به رکودی شد که چند سالی است بر بازار مسکن حاکم شده است.

عبدی با بیان اینکه سازمانها و نهادهای اجرایی متولی مسئول ساماندهی بازار هستند، گریزی نیز به فعالیت برخی از تعاونیهای مسکن داشته و گفت: متاسفانه برخی از این تعاونیها، از حدود 10 ـ 12 سال پیش، پولهای مردم را گرفتهاند و هنوز واحدهای مسکونی افراد را تحویل نداده‌اند.

به اعتقاد وی این مساله نیز بر بازار مسکن تاثیرات منفی میگذارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.