استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ثمره پیروزی انقلاب است و این استقلال ، ایستادگی سربلندی را امروز در مذاکرات هسته ای می‌بینیم که یک طرف میز ایران و طرف دیگر میز آمریکا و متحدانش هستند.

مذاکرات هسته‌ای از ثمرات ایستادگی نظام جمهوری اسلامی است / امام فرمودند سينما در دست حكومت اسلامي باشدجمال شورجه کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: امام خمینی (ره) بعد از 14 سال تبعید که وارد ایران شدند، در این مدت زمان با ایران ارتباط مکرر و مستمر داشتند  و ریشه‌های انقلاب در همان زمان جان گرفت، به هر جهت 14 سال طول کشید تا در 12 بهمن 57 وارد ایران شدند.

وی ادامه داد: مردم استقبال پر شور از رهبر انقلاب داشتند. امام (ره) با توجه به احترامی که برای شهدا قائل بودند، راهی بهشت زهرا شدند و مردم هم سنگ تمام گذاشتند.

وی تصریح کرد: امام در یک کلام در خصوص سینما اشاره کرد و فرمود: که با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم ایشان تکلیف سینما را مشخص کردند که سینما در دست حکومت اسلامی باشد.

کارگردان «سی‌وسه‌روز» ادامه داد: امام (ره) دستور دادن که حکومت نظامی را بشکنید به دنبال آن سایر قوانین که سال‌ها طراحی شده بود با رهبری امام خمینی و حرکت مردم جمهوری اسلامی بنیان‌گذاری شد.

وی در خصوص سینما و تلویزیون قبل از انقلاب گفت: سینما و تلویزیون با اهداف اروپا و آمریکا پیش می ‌رفت و از رژيم صهيونيستي حمایت می کرد، با ورود امام(ره) تلویزیون و سینما، نهاد‌های فرهنگی تغییر پیدا کرد و همه در خدمت مردم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی متعلق به همین پیروزی است همین استقلال که پایه‌گذار نشان شور مردم با آزادی تمام در اولین انتخابات حضور میلیونی داشتند و 98 درصد رای به جمهوری اسلامی دادند.

وی افزود: ثمرات این ایستادگی را امروز در مذاکرات هسته‌ای شاهد هستیم که ایران به عنوان یکی از کشورهای خاورمیانه در یک طرف میز و آمریکا با آن همه قدرت که ادعا داشت یا دارد در طرف دیگر قرار دارد که این اتفاق از برکات نظام جمهوری اسلامی کشور است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در زمان قبل از انقلاب دچار کاستی در سینما بودیم زیرا سینماگران ما انقلابی نبودند. سینما به دست کسانی بود که مردم را دچار غفلت می‌کردند و فیلم‌ها برای مردم، آگاهی بخش نبود. اکنون هم سینما خیلی نتوانست است مباحث دینی و آرمان‌های انقلاب را در حوزه سینما به کار ببرد، متاسفانه در سیاست‌گذاری دچار مشکل شدیم.

وی افزود: نتوانستیم آرمان انقلاب، شهدای انقلاب و جنگ 8 ساله ایران در عراق که به رهبری غرب بود، را در آثار خود داشته باشیم. فقط در دهه‌ 60 حاتمی‌کیا، کمال تبریزی و ملاقلی‌پور در آثار خود این آرمان را نشان دادند.

شورجه در پایان درباره خاطرات خود با امام گفت: ورود امام به ایران در بهمن 57 یکی از بهترین صحنه‌هایی که به یاد دارم. دیگر اتفاق مهم زمان تشیح امام (ره) بود، که مردم را متاثر کرد. بعد از این همه سال از ورود امام (ره) محبوبیت امام چند برابر شده بود. این دو خاطره همیشه در ذهن من و دیگران می‌ماند که در تاریخ کشورهای جهان بی‌سابقه بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار