متأسفانه آثار نمایشی در باب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بسیار کم است و دلیل آن هم بی‌توجهی متولیان فرهنگی به خصوص کسانی که شعار هنر انقلابی می‌دهند.


به گزارش خبرنگار تئاتر گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران، نمایش «حضور» به کارگردانی حسین پارسایی روایتگر سال‌های 1342 تا 1368 و زمان رحلت امام خمینی (ره) است و این اثر سال‌های پیش در شهر قم به روی صحنه رفت که مورد استقبال بسیاری از مردم قم قرار گرفت. به بهانه‌ی رحلت امام خمینی (ره) با کوروش زارعی بازیگر این اثر گفتگو کردیم.

کوروش زارعی در خصوص خاطرات این نمایش به خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: آن دوره که نمایش حضور در قم به روی صحنه رفت من نوجوان بودم در واقع گروه نمایشی ما از مسجد شکل گرفت و خوشبختانه این اثر مورد استقبال بسیاری از مردم قم قرار گرفت.

وی ادامه داد: نمایش «حضور» با هدف شخصیت امام خمینی(ره) در شکل‌گیری انقلاب اجرا شد و بیشتر از آنکه دیالوگ محور باشد  تصویری گویای موضوع بود.

زارعی دلیل کمبود اثر نمایشی در باب امام خمینی (ره) را بی‌توجهی مسئولان فرهنگی خواند و افزود: متأسفانه آثار نمایشی در باب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بسیار کم است و دلیل آن هم بی‌توجهی متولیان فرهنگی به خصوص کسانی که شعار هنر انقلابی می‌دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه آثار نمایشی در حوزه‌ی انقلاب اسلامی کم است در حوزه‌ی سینما این کمبود احساس می‌شود ، اما خوشبختانه در عرصه‌ی ادبیات و شعر، داستان این موضوع قابل توجه‌تر است.

زارعی اظهار داشت: در حوزه‌ی انقلاب اسلامي و شخصیت امام خمینی(ره) تا کنون کاری انجام ندادیم و متولیان هنر انقلاب باید بیشتر این موضوع توجه کنند.

وی گفت: چنانچه نمایش «حضور» با شیوه‌ی جدیدی باز تولید شود من استقبال می‌کنم به طور حتم در این کار همکاری خواهم کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: من به موسسه‌ی اوج پیشنهادی راجع به اثر نمایشی در باب شخصیت امام خمینی و چگونگی شکل‌گیری انقلاب را دادم، امام هنوز پاسخی دریافت نکردم ام به اندازه‌ی توان خودم حاضرم برای اجرای چنین اثری پیش قدم شدم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار