بیرجند؛

امامزاده شاه سلیمان علی(ع)، مأمن و مأوایی برای آرزومندان

امامزاده شاه سلیمان علی(ع) شهرستان خوسف ، مأمن و مأوایی برای آرزومندان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛امامزاده شاه سلیمان علی(ع) خوسف از زیارتگاه‌های پرطرفدار خراسان جنوبی است كه گروهی وی را از سادات باقریه و برخی از اولاد موسی‌بن جعفر(ع) و از صحابه امامزادگان می‌دانند

بقعه متبركه شاه سلیمان علی(ع) در جنوب غربی شهرستان بیرجند و در شهرستان خوسف، دهستان ماژان در طول 59 درجه و پنج دقیقه و عرض 32 درجه و 27 دقیقه با ارتفاع 1700 متر از سطح دریا واقع شده است.

راه ارتباطی آن از طریق جاده آسفالت خوسف –دولت‌آباد گیو و جاده خاكی تا محل زیارتگاه است كه به طول 120 كیلومتر می‌باشد، 90 كیلومتر جاده آسفالته و 30 كیلومتر جاده خاكی دارد؛ زیارتگاه بر دامنه كوه قرار دارد و مزارع و باغات با انواع درخت‌ها پیرامون آن بر زیور آن افزوده‌اند.

 در آرامگاه شاه سلیمان علی(ع) بقعه‌ای ساختند كه شامل ایوان و رواقی است كه بر میانه آن بر روی قبر مطهر ضریحی مطلا جانمایی گردیده، این بنا دارای سقف گنبدی كوتاه، شیشه‌كاری و گچكاری است.

امكانات رفاهی شامل فروشگاه، نانوایی، حمام، آب، برق و دارای تعداد 42 واحد زائرسرا و سرویس‌های بهداشتی و كشتارگاه می‌باشد. ساختمان جدید این بقعه از سال 1382 شروع به احداث گردیده كه مناظر طبیعی این محل نیز خود از جاذبه‌های زیبای منطقه است.
این مکان مقدسه همه ساله خصوصا در ایان تعطیلات گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.