سناتور رند پال خواستار افشای گزارش نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر شد

این گزارش محرمانه است و تلاشها برای انتشار آن ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی نوشت: رند پال، سناتور آمریکایی خواهان پیشبرد مصوبه‌ای است که باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور را به انتشار سند محرمانه‌ای دال بر نقش عربستان در تامین مالی حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 ملزم می‌کند. نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی حامی مصوبه «شفاف‌سازی برای خانواده‌های قربانیان و بازماندگان 11 سپتامبر» است. این مصوبه کاخ سفید را ملزم می‌کند گزارش 28 صفحه‌ای را که از احتمال حمایت مالی سعودی از این حملات حکایت دارد از حالت محرمانه خارج کند و در دسترس عموم قرار دهد.


این متن 28 صفحه ای، بخشی از گزارش تفصیلی کنگره درباره جنبه اطلاعاتی 11 سپتامبر است که در سال 2002 با عنوان «تحقیق مشترک درباره عملیات جامعه اطلاعاتی» از سوی کمیته منتخب سنا در امور اطلاعاتی و کمیته دائمی منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در امور اطلاعاتی تهیه شد. این پایگاه اینترنتی به نقل از روزنامه واشینگتن پست تصریح کرد: سناتور پال سه‌شنبه (12 خرداد) به همراه جمعی از نمایندگان هر دو حزب اصلی آمریکا و نیز اعضای گروه اتحاد خانواده‌های 11 سپتامبر در کنفرانسی خبری در کنگره آمریکا حضور یافت.


به گزارش این منبع، پال در این نشست خبری عنوان کرد: «نمی‌توان اجازه داد هر یک از صفحات این گزارش لاپوشانی شده، یکی پس از دیگری نادیده گرفته شود، و این خانواده‌ها را درباره وجود اطلاعات بیشتر درباره این واقعه ناگوار بلاتکلیف گذاشت.»


متحدان فعلی دموکرات پال در کنگره، "ران وایدن" و "کرستن گیلیبرند،" برای علنی شدن این گزارش تلاش می‌کنند. دولت جورج بوش با این ادعا که محتوای این گزارش برخی روش‌های جمع‌آوری اطلاعات را فاش و کار ردیابی تروریست ‌ها را دشوار می‌کند، از انتشار بخش ‌هایی از این گزارش خودداری کرد. دولت سعودی از جمله نزدیک‌ترین متحدان دولت بوش در خاورمیانه بود. به باور تحلیلگران، بخش مخدوش احتمالا به این دلیل محرمانه بوده است که از میزان اطلاعات دولت سعودی درباره هواپیماربایان 11 سپتامبر حکایت دارد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار