نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه آمریکا در تبیین معیارهای سیاست‌ خارجی خود بر لزوم فشار بیشتر آمریکا به فدراسیون روسیه و همگرایی بیشتر واشینگتن با کشورهای همسایه مسکو تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه آمریکا امروز با اشاره به صف‌آرایی کرملین در مقابل کاخ‌سفید، رییس‌جمهور روسیه را با عنوان "قلدر" خطاب کرد.

جِب بوش، برادر رییس‌جمهور سابق آمریکا مدتی است که برای تبیین معیارهای سیاست ‌خارجی خود در یک سفر پنج روزه عازم اروپا شده است.

بوش در توصیف پوتین به‌عنوان یکی از مخالفان سرسخت توسعه‌طلبی‌های ایالات‌ متحده گفت: "برای برخورد با چنین شخصی شما باید از موضع زور وارد شوید تا از پس او برآیید- او یک قلدر است... و نباید در برابر او ضعف نشان دهید. البته من معتقد نیستم که ما باید همیشه خوی جنگ‌افروزی و جنگ‌طلبی نشان دهیم، اما خود ببینید که اکنون با چه وضعی روبرو شده‌ایم. باید طوری برخورد کنیم که در آینده مجبور به تحمل چیزی که دوست نداریم نباشیم."

برادر جنگ‌افروز عراق و افغانستان در ادامه ضمن اشاره به لزوم استفاده از اهرم تحریم‌ها علیه مسکو، به لهستان و سایر کشورهای حوزه دریای بالتیک اطمینان داد که ایالات‌ متحده به تعهدات خود در قبال سازمان ناتو عمل می‌کند و هرگونه حمله به هم‌پیمانان این سازمان را حمله به کل اتحاد می‌داند.

"اگر با قاطعیت جلوی او بایستیم، در آن صورت است که آینده را تضمین کرده‌ایم. ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت جنگی خود این پیام محکم را برای حریف مخابره کنیم که - خصوصاً در این برهۀ بروز جنگ سایبری جدید - ما در طرف لهستان و حوزه بالتیک هستیم و در طرف هر کشوری که از سمت رقیب احساس خطر می‌کند."

پسر معاون "رونالد ریگان" (چهلمین رییس‌جمهور آمریکا در سال 1989)، در انتها با صحبت از ناکافی بودن پاسخ‌های بین‌المللی در برابر روسیه گفت: "البته باید ابتدا مطمئن شویم که اقدام‌های ما باعث نزدیکی بیشتر مسکو و پکن و همگرایی سیاست‌های آنها نخواهد شد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار