رئيس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد سياست تزريق نقدينگی به بازار منطقه يورو ادامه خواهد يافت.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، بانک مرکزي اروپا براي آنکه روند تزريق نقدينگي بيشتري به بازار مالي منطقه اروپا ادامه داشته باشد بدون هيچ گونه تعجبي درنشست کميته سياست پولي خود تصميم گرفت نرخ بهره بانکي خود را در همان حد نيم درصد سابق حفظ کند که پايين‌ترين رقم از ماه سپتامبر سال 2014 تاکنون در اين منطقه است. 

ماريو دراگي رئيس بانک مرکزي اروپا در پايان نشست کميته سياست پولي اين بانک در کنفرانسي خبري شرکت کرد و گفت: ميزان رشد اقتصادي در منطقه يورو همچنان کمتر از حد انتظار است.

دراگي با اين حال هشدار داد اگر نرخ بهره بانکي در منطقه يورو همچنان در سطح بسيار پايين کنوني ادامه يابد براي اقتصاد اروپا مشکلاتي را ايجاد خواهد کرد.

درنتيجه پرسشي که مطرح مي شود اينکه آيا دليلي خوبي براي تغيير دادن سياست پولي در منطقه يورو وجود دارد؟ پاسخ منفي است.
 
ماريو دراگي در پيوند با همين موضوع اعلام کرد سياست گشايش پولي بانک مرکزي اروپا تا سپتامبر سال 2016 ادامه خواهد يافت. 

بانک مرکزي اروپا در ماه مارس سال 2015، براي مبارزه با کاهش نقدينگي در بازار منطقه يورو،کاستن از ارزش يورو در برابر دلار باهدف پايين آوردن هزينه صادرات و در نتيجه افزايش رشد اقتصادي،سياست گشايش پولي به اجرا گذاشته است که به موجب آن قرار است تا سپتامبر سال 2016 ،بيش هزار ميليارد يورو از طريق بازخريد اوراق قرضه و سهام در دست مردم و شرکت‌ها، به بازار و نظام مالي کشورهاي عضو منطقه يورو تزريق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۰۹:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
تزریق نقدینگی در کشورهایی که پول بین المللی دارند تقسیم زیان بین کشورهاست ولی در ایران که پول بین المللی ندارد ودولت بزرگترین مصرف کننده است افزایش نقدینگی از خودکشی بدتر است
آخرین اخبار