مدیر کل امور بانوان استانداری تهران گفت: در نظر داریم توان‌افزایی بانوان را در زمینه سلامت انجام دهیم.

زهرا ساعی مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرگاران، با اشاره به برگزاری کار گروه بهداشت و سلامت اظهار کرد: با دعوت از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی، تهران، شهید بهشتی و ایران ، سایر دستگاه‌ها و نماینده‌ای از آموزش و پرورش و مشاوران ثبت احوال در سازمان تبلیغات کارگروه بهداشت و سلامت را با محوریت ارتقا و توان‌افزایی بانوان در زمینه بهداشت و سلامت و پیشگیری از مشکلاتی که در آینده با آن مواجه خواهیم شد تشکیل دادیم تا به یک بحران جدی تبدیل نشود.

وی افزود: این مسائل از طریق آموزش و پرورش در خصوص سنین پایین کودکان انجام می شود و آموزش و پرورش هم نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در ادامه تصریح کرد: نگاه ما در این کارگروه پیگیری بحث تحکیم خانواده، فرزندآوری و فرزند پروری است در کنار آموزش‌ است. در حوزه تحکیم خانواده بحث فرزندپروری را گسترش می دهیم و گروه سنی مورد نظر ما خانواده هایی است که دارای کودکان دبستانی هستند تا خانواده‌ها را متوجه سازیم که می‌توانند فرزند دوم را داشته باشند.

زهرا ساعی گفت: ما کار خود را در 3 بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در بازه زمانی کوتاه‌مدت موضوعات مدنظر کارشناسان را مطرح می‌کنیم و در فاز بلند مدت نیز می‌خواهیم به نقشه راه خود که همان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ازدیاد جمعیت است برسیم.

وی در پایان تصریح کرد: در جلسه پنجم کار گروه بهداشت و سلامت وارد فاز عملیاتی خواهیم شد و موضوعاتی که مورد بررسی کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها بوده است طرح می‌شود که در نهایت به تصویب اعضای کارگروه خواهد رسید.

گفتنی است مدیر کل امور بانوان استانداری تهران تاکید کرد: ما تصمیم داریم بحث بهداشت و سلامت را از طریق آموزش و پرورش آغاز و آن را در قالب یک برنامه دنبال کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار