درگفتگوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران با یک کارشناس مهدویت مطرح شد؛

آخرالزمانی كه در سینمای هالیوود عرضه می‌شود/ بیشترین درصد فروش فیلم‌های هالیوودی چه موضوعي دارد؟

بحث مهدویت ستیزی در سینمای هالیوود تقریباً از سال 2000 میلادی به بعد خیلی شدت گرفت به این ترتیب که باور انتظار را آنها مورد هدف قرار دادند نه بحث منجی عالم بشریت و آخرالزمان را.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی ملاکاظمی عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران،  با بيان اينكه بحث مهدویت ستیزی در سینمای هالیوود تقریباً از سال 2000 میلادی به بعد شدت گرفت گفت: نه بحث منجی عالم بشریت و آخرالزمان بلكه باور انتظار را مورد هدف قرار دادند.

ملاكاظمي گفت: از آن جایی که بحث منجی آخرالزمان تقریباً در همه‌ی ادیان مشترک و انکارناپذیر است، آنها به جای انکار آن باور، آمدند انتظار آخرالزمانی تورات و انجیل را در سینمای هالیوود عرضه می‌كنند.

وي با اشاره به سينماي هاليوود خاطرنشان كرد: هالیوود به عنوان مرکز فیلم‌سازی آمریکا در سال تقریباً حدود 700 فیلم تولید می‌کند و تقریباً نزدیک به 78 درصد از سینماها و تلویزیون‌های جهان از آن تغذیه می‌شوند و این در حالی است که در آمریکا بیشترین درصد فروش فیلم‌های هالیوودی در خصوص آخرالزمان است.

اين كارشناس مهدويت ادامه داد: یهودی‌ها مؤسس اصلی سینمای‌ هالیوود بوده و بیش از 60 درصد آن را تشكيل مي دهند، و از آن جا که در غرب بحث موعودگرایی در همه‌ی ابعاد فوق‌العاده جدی است، به همین جهت هم متفکران غربی، بخش عظیمی از افکار خودشان را صرف این مسئله کرده‌اند.

عضو هيئت علمي دانشگاه با بيان اينكه خرافه‌هایی هم در زمينه آخرالزمان از طرف صهیونیسم‌ها به سینمای هالیوود راه پیدا کرده اظهار داشت:ساخت فيلم هايي كه پیشگویی‌هایی مربوط به افسانه‌ی آخرالزمان دارند كه مهمترین تأثیر این دسته از فیلم‌های خرافی این است که حفظ اعتماد به نفس را در مخاطبین جهان سوم نابود می‌کند.

ملاكاظمي خاطرنشان كرد: در برخی از زمان‌ها هالیوود ارزش‌های اسلامی را خیلی ظریف به نفع خودش مصادره می‌کند و از آن خودش می‌داند.

وي در ادامه به پردازش هاليوود بر روي بحث منجي اشاره كرد و گفت:خرافه‌ی دیگری را که صهیونیست آن را در غالب فیلم‌های سینمایی مصادره به مطلوب کردند، مسئله منجی و سفر به سرزمین موعود است، البته این منجی در این فیلم‌ها آن منجی نیست که بشر در انتظار اوست و مدنظر ماست در فیلم‌های هالیوود این نجات‌دهنده‌ی زمین مثلاً به نوعی پدر معنوی انسان‌ها معرفی می‌شود یک آمریکایی است یک یهودی است، و آمریکا با نشان دادن آن آینده‌ی تاریک و خونین بشر در فیلم‌ها سعی می‌کند خودش را منجی آینده بشر معرفی کند.

ملاكاظمي تصريح كرد: بعضی از فیلم‌های چالش بر انگیز سینمای هالیوود در زمینه‌ی مهدویت تلاش می‌کند مسئله‌ی دجال را به عنوان کسی معرفی کند که از شرق اسلامی ظهور می‌کند و پوشش اسلامی دارد و با سلاح اتمی به قصد نابودی جهان به آمریکا می‌رود ولی با درایت و مدیریت رئیس جمهور آمریکا نابود می‌شود.

وي یکی دیگر از محصولات هالیوود و فیلم‌هاي آن را اينگونه عنوان كرد: تکنسین‌هاي کمپانی‌های نفتی آمریکا به نجات زمین می‌آیند و کشورهای اسلامی در اوج عقب ماندگی چشم انتظار کمک ایالات متحده هستند، كه اينها روش‌هایی برای اسلام ستیزی و موعود ستیزی است.

ملاكاظمي در مورد تفسیر غربی آخرالزمان از طریق این سینماي هاليوود افزود: یک یهودی در آمریکا به عنوان منجی آخرالزمان است یا  نشان دادن مسلمانان به عنون ضد مسیح، ضد منجی آن‌ها،القای غلبه‌ی تمدن غرب و منجی غربی، شکست حتمی مسلمانان اهریمنی و یا حتي تهاجم فرهنگی و مقابله با مسلمان‌ها از طریق ترویج ارزش های مادی گرایانه مثل انحرافات جنسی، خشونت، جادوگری ، ترسیم ضدیت اسلام با پیشرفت و تکنولوژی،جلوه‌دادن یهودی‌ها و قوانین آنها در همه‌ی عرصه‌ها و تحقیر اسلام و مسیحیت که بدون شک می‌توان گفت جهان غرب در صدد تحقیر و تخریب آن معنای آخرالزمان و آماده کردن اذهان عمومی مردم برای پذیرش آن تفسیر غربی آخرالزمانی است از طریق این سینما است.

ملاكاظمي به شيوه هاي مقابله دشمن با فرهنگ مهدويت اشاره كرد و افزود: از جمله، شیوه‌های مقابله‌ی دشمن با این فرهنگ مهدوی و ایجاد چالش در این زمینه‌ها جدای از سینمای هالیوود، بحث استفاده کردن از عرصه‌ی اینترنت وب و سایت‌ها که به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم در برابر این فرهنگ درست مهدويت موضع می‌گیرد.

وي ادامه داد: منظور از مقابله غیرمستقیم، تقابل با فرهنگ مهدوی از طریق نفی اصول، پایه‌های اسلام، مذهب که در حقیقت این‌ها پشتوانه و تثبیت کننده‌ی این تفکر هستند،مانند سایت‌های ضد تشییع، فرقه‌های ضاله که درحال فعالیت هستند.این مقابله‌ی مستقیم که هدفش مقابله‌ی مستقیم با فرهنگ مهدویت است هم درراستای همان مقابله ی غیرمستقیم است.

ملاكاظمي در ادامه به سايت هاي اينترنتي اشاره كرد و گفت: از جمله تأثیرگذارترین ابزارهای رسانه‌ای دیجیتال اینترنت است و از جمله سایت‌های اینترنتی که می‌شود به آن اشاره کرد،سایت‌های وهابیت به دلیل آن پشتیبانی‌های سیاسی وسیعی که از آنها می‌شود بیشترین هجوم‌شان را به فرهنگ اصیل شیعه وارد کردند.

اين كارشناس مهدويت درمورد راه‌کاری که ما برای مقابله و ایستادگی در برابر این مهدویت ستیزی و مهدی ستیزی به تعبیر بايد بگوییم، حال از سینمای هالیوود گرفته تا سایت‌های مخرب و فرقه‌های ضاله،افزود:یکی از آن نکات تقویت اعتقادات و باورهای دینی است باید عقاید دینی تقویت شود ایجاد سایت‌های جامع، پویا، به روز و چند زبانه در مورد آموزه‌های مهدویت خیلی تأثیر دارد یا مثلا اثبات اصل مهدویت در یک محفل علمی، مخاطبانی که اهل علم باشند اهل تفکر و استدالال باشند این ساده‌ترین کاری است که ما می‌توانیم داشته باشیم.

وي ادامه داد: راه کار دیگری که می‌شود ارائه داد بحث تئوری پردازی در باره مهدویت است شفاف ساختن جنبه‌های شخصیتی و حکومتی امام زمان (ع) که در این زمینه‌ها، دایر‌ة المعارف، دانش نامه‌ها، پایان نامه‌ها، رساله‌های تخصصی، سایت‌های قوی، انتشار مجله‌های تخصصی و حتی فیلم‌سازی، کارهای ادبی و هنری بسیار مؤثر است.

وي در پايان اضافه كرد: مهم است که ما دشمن را بشناسیم و با روش‌های او برای تخریب فرهنگ آشنا شويم. شناخت فرقه های ضاله می‌تواند خیلی مؤثر باشد و آگاهی و بیداری ایجاد کردن نسبت به ماهیت دشمنان و آنهایی که باعث مهدویت ستیز می‌کنند، البته دشمن خیلی زیرکانه و دقیق ستیز می‌کند باید ما با روش ستیز آنها آشنا شویم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار