معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی 20 هزار پایگاه غنی سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان از پایان ماه مبارک رمضان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛حمیدرضا کفاش در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: مدارس، کانون ها، پژوهش سراها و اردوگاه های دانش آموزی، جزء پایگاه های اوقات فراغت محسوب می شود.

وی همچنین از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) در سالجاری خبر داد و گفت: در این شبکه، دانش آموزان با انجام فعالیت های ارزشی در فضای مجازی به مقابله با تهاجم فرهنگی می پردازند.

به گفته معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، مطالعات این شبکه انجام و با اولویت دانش آموزان ممتاز مسابقات فرهنگی و قرآنی، عضویت در این شبکه اجتماعی صورت می گیرد.

کفاش، افزایش کیفی و کمی برنامه های امسال در حوزه نماز، قرآن و عترت و مسابقات بزرگ قرآن ومعارف اسلامی را از مهمترین اولویت های حوزه پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در بخش عترت نیز مسابقات کتابخوانی آشنایی با سیره اهل بیت (ع) برگزار می شود.

وی، توسعه اردوگاه ها و کانون های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش و فعالیت های مربوطه را از دیگر برنامه های امسال اعلام کرد و گفت: هم اکنون دو هزار کانون و مرکز فرهنگی و هنری دانش آموزی در کشور فعال است.

کفاش، اعزام 5 هزار دانش آموز به عتبات و عالیات و 2 هزار و 600 نفر به عمره دانش آموزی (به شرط حل مشکل اعزام) را از دیگر برنامه های پیش بینی شده فرهنگی و پرورشی در سالجاری بیان کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، از اجرای طرح اردوی زیارت اولی ها برای دانش آموزان دختر دبیرستانی هم خبر داد و افزود: سال گذشته پنج هزار دانش آموز دختر به این اردو اعزام شدند که پیش بینی می شود این تعداد امسال به چهار برابر افزایش پیدا کند.

وی همچنین گفت: در حوزه مشاوره، امسال دو سند بزرگ جامع تربیت و سند هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز رونمایی می شود.

در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش  و مدیران و مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد، بهروز امیدی اردلی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات علیرضا کریمیان مدیرکل سابق قدردانی گردید.



انتهای پیام/  ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.