حمید رضا کفاش، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری در شهرکرد با تبیین خدمات دولت در راستای ساماندهی و ارتقاء آموزش و پرورش و رفاه فرهنگیان، تأکید کرد: تمام بخش های دولت یازدهم، مدافع حقوق معلمان هستند.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛

وی با اشاره به تخصیص 112 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته به عنوان تنها دستگاهی که این میزان جذب بودجه داشت، افزود: این وزارتخانه از سال های گذشته، 40 هزار میلیارد ریال بدهی داشته که تا کنون 30 هزار میلیارد ریال آن تامین شده است.

کفاش اضافه کرد: 13 هزار و پانصد میلیارد ریال هم امسال برای اجرای طرح رتبه بندی به عنوان اولین گام در ارتقاء آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود فضای نقادی در جامعه و بخصوص در آموزش و پرورش، ایجاد فضای مبتنی بر گفتمان و اعتراض منطقی را حق معلمان و فرهنگیان دانست و تأکید کرد: مطالبه گری باید منطقی و حساب شده و مطابق با امکانات باشد تا باعث سوء استفاده فرصت طلبان نشود.

وی گفت: فرهنگیان باید با کار فرهنگی و بهره گیری از فضای مجازی و امکانات موجود، واقعیت ها را با زبان رسا، پرهیز از شایعات و گفتمان منطقی همراه با رعایت امنیت ملی انعکاس دهند.

کفاش همچنین از مدیران آموزش و پرورش خواست تا با توجه جدی به جلسات نقد و بررسی با شرکت دانش آموزان در مدارس، افرادی شجاع برای آینده نظام اسلامی تربیت کنند.

وی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم برای شناسایی و استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد، از مدیران آموزش و پرورش استان خواست از تمام ظرفیت و توانمندی ها در قالب مجموعه ها، تشکل ها و انجمن های مختلف در زمینه ارتقاء نظام آموزشی بهره بگیرند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر، سه هزار و 600 دانش آموز شهید و 500 شهید فرهنگی در کشور وجود دارد، افزود: آموزش و پرورش براساس جمعیت خود، دارای بالاترین آمار شاهد و ایثارگران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این آیین با تبیین نقش اثرگذار و راهبردی آموزش و پرورش در توسعه همه جانبه گفت: این مجموعه بدلیل در اختیار داشتن بزرگترین سرمایه جامعه یعنی دانش آموزان، نوجوانان و جوانان، می تواند با تنظیم شاکله فکری و رفتاری جامعه، امید، خودباوری و اعتماد به نفس را در نسل آینده نهادینه کند.

خدابخش مرادی، پویایی و کارآفرینی و افزایش روحیه تعلیم، تفکر و تدبیر در امور را از نکات قابل توجه در برنامه ریزی های آموزشی دانست و با اشاره به تغییرات گسترده در حوزه فناوری و ارتباطات و تغییر رفتارهای انسانی و شاخص های اجتماعی افزود: این تغییرات در رفتارها و مناسبات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و کلیت جامعه اثر می گذارد.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز آموزش و پرورش را فصل مشترک بین حاکمیت و مردم دانست و ارتقاء جایگاه فرهنگیان و نظام آموزشی را از مهم ترین برنامه های کاری خود برشمرد.

بهروز امیدی همچنین گفت: با تقویت آموزش و پرورش و تغییر و اصلاح نظام آموزشی، بسیاری از مشکلات و بی اخلاقی ها در جامعه رفع می شود.

در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش و مدیران و مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد، بهروز امیدی اردلی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات علیرضا کریمیان مدیرکل سابق قدردانی گردید.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم یزد
۱۱:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
سلام
پس چرا کاری نمی کنید
چرا حرف؟
عمل کنید تا ما هم ی چیزی ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۰۹:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه عمل کنید فرهنگیان رو از این فقر وفلاکت در بیارید