قائم مقام بازرگاني و امور تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربايجان شرقي گفت : طبق برنامه يكساله و با همكاري سازمانهاي مرتبط ، تلاش ميكنيم صادرات استان از 2 میلیارد و 130 میلیون دلار در سال گذشته به 3 میلیارد دلار در سال جاری برسد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، راستي با اعلام اين خبر افزود : افزایش صادرات با فعال سازی و استفاده حداکثری از ظرفیت های داخل استان نظير حوزه های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات با جدیت پیگیری می شود.

وی افزود : در سال گذشته با تلاش همه دستگاهها و واحدهاي توليدي – صادراتي شاهد صادرات 2 ميليارد و 130 ميلون دلاري از گمركات كشور بوديم كه در اين ميان سهم گمركات استان يك ميليارد و 30 ميليون دلار بود .

وي اظهار داشت : با عنايت به پيگيري مستمر استاندار محترم و جديت مسولان اميدواريم در پايان سال جاري شاهد صادرات 2 ميليارد دلاري از گمركات استان بوده و نهايتا به صادرات غيرنفتي 3 ميليارد دلاري برسيم . 

راستي تصريح كرد : امسال با فعال نمودن ميزهاي تركيه ، عراق و روسيه  و همچنين بهره گيري از توان رايزنان بازرگانی در کشورهای هدف ، شرایط و نیاز این کشورها را رصد نموده و بر این مبنا حركت کنیم.

وی بر تقويت صادرات خدمات فنی و مهندسی بخاطر تامين بخش قابل توجهي از ظرفیت های صادراتی استان تاكيد كرد.

معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به اينكه ، يكي از افتخارات استان حضور بخش خصوصي در تمام عرصه هاي توليد است ، گفت : با حمایت تمام دستگاههاي دولتي از این بخش و رفع موانع تولید و صادرات شاهد بهتر شدن شرايط و قدرتمند شدن بخش خصوصی استان خواهيم بود .
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.