رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هدایت و مدیریت دانشگاهها با مشکل مواجه است / توسعه کمی ناشی از زیاده خواهی برخی افراد است

رئیس کمیته عالی مجلس با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که آموزش عالی با آن دست و پنجه نرم می‌کند ادامه داد: در حوزه آموزش عالی با بسیاری مشکلات ساختاری مواجه هستیم.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نابسامانی در حوزه آموزش عالی اظهار کرد: وضعیت آموزش عالی با مشکلات ساختاری مواجه است که هر چه سریعتر باید ساماندهی شود. 

وی گفت: در بحث هدایت و مدیریت دانشگاه ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم که موجب به تعویق افتادن توسعه کیفی و رشد علمی دانشگاه‌ها شده است. 

وی با بیان اینکه شرایط اکنون با گذشته بسیار متفاوت است خاطر نشان کرد: موج کنکور به سمت مقاطع ارشد و دکتری سوق پیدا کرده است و این نگرانی وجود دارد که پذیرش بی‌ضابطه پیدا کرده است و این نگرانی وجود دارد که پذیرش بی‌ضابطه و بی‌اندازه در این مقاطع می‌تواند فاجعه ای علمی برای کشور ایجاد کند.
 
هروی در ادامه توضیح داد: وضعیت در دانشگاه آزاد نیز به لحاظ جذب بیش از حد دانشجوی دکترا نگران کننده است چرا که این دانشگاه امکانات آزمایشگاهی پژوهشی و از همه مهمتر اعضای هیئت علمی در حد و اندازه 18 هزار پذیرش دانشجوی دکترا ندارد و این تناقض سلامت علمی و آموزش کشور را تهدید می‌کند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: آموزش ، کنکور ، دانشگاه ، ارشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار