قائم مقام وزیرکشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: ارتقای سطح اعتماد مردم با افزایش حقوق شهروندی و مشارکت آنان با دستگاه های دولتی محقق می‎شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مرتضی میرباقری روز یکشنبه در دومین روز از همایش فرمانداران سراسر کشور اظهارداشت: باید تلاش کنیم میزان اعتماد و رضایت مندی مردم را افزایش دهیم، ما از نظر اعتماد سازی در وضعیت مناسبی نیستیم.

وی تصریح کرد: مسایل و مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند موجب نارضایتی و بی اعتمادی آنها، کاهش آستانه تحمل و ایجاد شکاف هایی در جامعه می شود. 

قائم مقام وزیرکشور در امور اجتماعی و فرهنگی، افزایش اعتماد عمومی مردم را سرمایه بزرگ اجتماعی برشمرد و گفت:حاکمیت باید برای اداره هر چه بهتر کشور با حفظ منزلت خود اعتماد و رضایت مردم را جلب کند.

میرباقری به برخی آسیب های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: سالانه 150هزار مورد طلاق در کشور ثبت می شود و این پدیده متاثر و ناشی از عوامل مختلف بویژه حاشیه نشینی، افزایش بزه کاری و افزایش جمعیت زندانیان است.

وی خاطرنشان کرد: این گونه آسیب ها آستانه تحمل افراد را پایین می آورد و در نهایت به شکاف و گسست اجتماعی منجر می شود.

وی از فرمانداران خواست تا با بالابردن اعتماد مردم آستانه تحمل آنها را ارتقا دهند تا بتوان فرصت ها را در جامعه بهتر مدیریت کرد.

همایش سراسری فرمانداران روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانداران سراسر کشور آغاز به کار کرد.

این همایش دو روزه عصر امروز با سخنان محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور پایان می یابد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار