مربی تیم ملی کانو قایقرانی گفت: مربیان داخلی گام بلندی در قایقرانی برداشته‌اند که این به بازدهی بالا در مدت کوتاه منجر شد.

عرفان کرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سابقه کاری خود در قایقرانی و اینکه یک دوره مربی تحلیل گر تیم ملی بوده گفت: یک مربی تحلیلگر به تناسب ابزارهایی که در اختیار دارد می‌تواند تکنیک ورزشکاران را تحلیل کند و به او در بهبود تکنیک کمک کند که این مسئله بسیار اساسی و مهم است. 

وی افزود: مربی این توانایی را دارد تا در محاسبات شدت و حجم تمرینات پارو زنی، دویدن، بدنسازی و هم چنین پایش آن‌ها شرایطی را فراهم کند که سرمربی بتواند درک بهتری از برنامه سالیانه و نحوه اجرای  تمرینات در شرایط علمی داشته باشد. 

کرمی در ادامه بیان داشت: از طرفی با تحلیل استراتژی و آهنگ پارو زنی در طول مسیر مسابقه به ورزشکار در نحوه تقسیم انرژی کمک کند و می‌تواند داده‌های مربوط به اطلاعات تغذیه‌ای ورزشکار را تحلیل و به متخصص تغذیه، در کنار تیم کمک کند. در تیم ملی قایقرانی ایران اولین بار بود که به حضور چنین شخصی در کنار مربیان احساس نیاز کرد و هیأت رئیسه من را برای انجام این کار انتخاب کرد. 
 
*عامل موفقیتم، ذهن تحلیل گر من است 

وی به عنوان مربی تحلیل گر ملی در خصوص قابلیت‌هایی که موجب موفقیتش شده، گفت: من اصولا ذهن تحلیلگری دارم و به همان نسبت در کارم هم علاقمند به استفاده از روش‌های عاملی و تجزیه و تحلیل هستم. 

وی تصریح کرد:‌ یک مربی برای کسب موفقیت در این عرصه باید مدام خود را به روز رسانی کند و توان تحلیل و استفاده از ابزارهای جدید را داشته باشد و با توجه به اینکه من سال‌ها به عنوان ورزشکار در این رشته فعالیت داشتم و توانستم در کشور و آسیا مدال کسب کنم، ارتباط من با ورزش از کودکی برقرار شد به همین علت به تجربه عملی در حوزه قایقرانی چیزی بود که به من کمک کرد تا درک مناسبی از وضعیت این رشته ورزشی داشته باشم. 

وی در خصوص علاقه بیش از حد خود به رشته کانو اسپرینت آب‌های آرام قایقرانی گفت: علاقه بیش از حد من به این رشته باعث شد که در رشته بیومکانیک ورزش ادامه تحصیل دهم و در حال حاضر کارشناس ارشد رشته بیومکانیک ورزش هستم که یکی از گرایش‌های تربیت بدنی محسوب می‌شود و به تحلیل خصوصیات مکانیکی بدن انسان در زمان انجام حرکات ورزشی می‌پردازد و به طور خلاصه نام فیزیک ورزش را به این رشته اطلاق کرد که با کمّی سازی حرکات ورزشکار و تحلیل آن می‌توان به جزئیات فعالیت پی برد و جاهای مختلف از آن استفاده کرد. 

*باز دهی بالا در مدت کوتاه شاهکار قایقرانی است

مربی تیم ملی کانو کانادایی جوانان در خصوص دیدگاهش درباره وضعیت قایقرانی ایران گفت:‌قایقرانی ایران در دهه گذشته روند رو به رشدی داشته و در سال های اخیر به عنوان یک کشور قدرتمند در غرب آسیا مطرح بوده است. 

*قهرمانی ما در سال 2011 آسیا یک اتفاق فوق العاده بود 

رسیدن به جایگاه اول در مسابقات قهرمانی آسیا 2011 و چهارم در بازی‌های آسیایی 2010 در بین  43کشور آسیا با توجه به قدمت نسبتا کم در ایران و هزینه بالای تجهیزات و محل تمرین برای کشور ما یک اتفاق فوق العاده و شاهدی به این ادعاست. 

وی در ادامه به استفاده قایقرانی از مربیان بومی در این استفاده کرد و گفت: چند سال اخیر به مربیان بومی کشور نیز بیشتر تکیه شده است که خود نشانه رسیدن قایقرانی  ایران به یک بلوغ نسبی و توانایی آموزش ورزشکاران حرفه‌ای و مدیریت تیم‌های ملی توسط مربیان داخلی است. 

کرمی در ادامه خاطر نشان کرد: البته ارتقای سطح فنی مربیان داخلی و امکان استفاده از فناوری‌های جدید نتیجه یک فرآیند چندین ساله است که حکایت از سرمایه گذاری‌های مالی و انسانی فدراسیون از مدت‌ها قبل دارد، از سال 2010 آموزش مربیان بین المللی تحت نظر فدراسیون جهانی قایقرانی آغاز شد و  تاکنون حدود 10 مربی ایرانی موفق به  دریافت گواهینامه سطح سه مربیگری (expert) از فدراسیون جهانی شده‌اند که بالاترین سطح مربیگری تعریف شده در فدراسیون جهانی است. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کرمی ، قایقرانی ، تحلیلگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار