به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بانک ملی ایران؛ با توجه به کسر مبلغ 50000 ریال تحت عنوان آبونمان ساپتا از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی بانک ملی ایران در چند روز اخیر، جهت آگاهی مشتریان و تنویر افکار عمومی درخصوص جزئیات و نحوه کسر مبلغ یادشده مواردی به شرح ذیل اعلام می گردد:
مبلغ مزبور از حساب مشتریانی کسر گردیده است که بر اساس اطلاع رسانی قبلی که طی چندین نوبت از طریق رسانه های ارتباطی مختلف اعم از ارسال پیامک – سایت بانک و جراید کثیرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زمانی تعریف شده انصراف خود را از دریافت این سرویس اعلام ننموده و تمایل به دریافت پیامک برای تمامی عملیات بانکی خود را کما فی السابق داشته اند.
بانک ملی ایران در سال 1393 مبلغ 24 میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت نموده و این مبلغ برای سال 1394 حدود 50 میلیارد تومان برآورد گردیده است که بدلیل هزینه بالای این خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداری مشتریان بانک از این سرویس، تصمیم گرفته شد مشابه تعدادی از بانکها ، این سرویس در دو سطح عمومی و ویژه دسته بندی و سرویس عمومی بصورت رایگان به مشتریان ارائه گردیده و برای سرویس ویژه که شامل ارسال پیامک برای تمامی عملیات بانکی مشتریان می باشد، آبونمان سالانه به مبلغ 100000 ریال در دو نوبت ( هر نوبت 50000 ریال) اخذ گردد.
بر همین اساس از ابتدای سال جاری الزام پرداخت آبونمان سالانه برای دریافت خدمت ویژه ساپتا، طی چندین نوبت اطلاع رسانی گردیده و بازه زمانی مشخصی جهت اعلام انصراف از دریافت خدمت و عدم کسر آبونمان سالانه برای مشتریان در نظر گرفته شد که در دوره یاده شده 49600 نفر از مشتریان خدمت انصراف خود را اعلام نمودند و خدمات ویژه ارسال پیامک برای آنها غیر فعال گردیده و از این پس فقط عملیات برداشت با مبالغ با اهمیت برای آنها ارسال می گردد.
شایان ذکر است با توجه به امکان عدم اطلاع برخی از مشتریان از تغییر نحوه ارائه این خدمت ، مشتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به انصراف از خدمت مزبور نمایند مبلغ آبونمان کسر شده (50000 ریال ) به حساب آنان برگشت داده خواهدشد.
بدیهی است این اقدام درجهت ایجاد امکان برای بانک ملی جهت توسعه فعالیتهای بانکداری الکترونیکی و موبایل بانک برای مشتریان عزیزمی باشد.
انتهای پیام/
*#آبونمان_ساپتا*
مبلغ: *۲۱۰۰,۰۰۰-* ریال
مانده: *۳۲,۵۵۷,۰۷۷* ریال
شماره حساب: *#۱۸۰۰۳*
زمان: ۱۵:۰۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳
می ریزید تو جیباتوپول اپراتور در برابر بهره های پول مردم هیچه
!!!!!!
اما به مشتریان هم حق میدم که بانک به مشتریان احترام نذاشته و بی اجازه پول رو کسر کرده و از طرفی بعضی مشتریا در طول سال شاید 10 بار هم از عابر بانکشون استفاده نکنن آیا انصافه از اونها هم ده هزار تومن کسر کنن؟
با پولای ما حال می کنن
هر اس ام اس ده تومان ، ماهیانه متوسط 5 پیام دارم میشود 50 تومان و در سال 600 تومان نه ده هزار تومان!
کسی که کاسبی میکنه باید برای ابزار کارش سرمایه گذاری کنه
بانک هم داره نوعی کاسبی میکنه که یکی از ابزارهاش همین پیامک هست که باید خینه اونو خودش پرداخت کنه.
مگر وقتی میرید میوه میخرید فروشنده میگه اینقدر هم برای پلاستیکش بدید؟؟؟
مثلا همین انتقال پول که براش 800 ت.من میگیرن
یا مقلا مشاهده موجودی جساب که براش 100 تومن میگیرن اینها همه جزء .ظایف بانکه
دوستان همت کنید و حسابتونو از بانک ملی انتقال بدید تا درس غبرت بگیره و این کار هم باید با سایر بانکها هم صورت بگیره. هر کس موافقه و واقعا انجام میده همینجا اعلام کنه.
بدون اجازه ۵ تومن از همه حسابا کم کردن!
برای بنده نه اطلاعیه ای اومد نه چیزی!
کاری به ۵ تومنش ندارم ولی اجازه نمیدم کسی اینجوری بهم توهین و بی احترامی کنه…
از دوستان دیگه خواهش می کنم اینبار رو متحد باشیم و همه حساب هامون رو خالی کنیم
لطفا فقط برای یکبار هم که شده متحد باشید...
ثانیا: اگر روزی یه پیام هم بخوان به من بدن میشه ماهی 30 پیام و 300 تومان و سالی3600 تومان نه سالی 10000 تومن واقعا که خیلی بی انصافیه.
از کیسه خلیفه میبخشن به اسم خدمات!!! والا تا اونجا که ما سوادمون میکشه کسی که میخواد خدمات بده تا مشتریاش بیشتر بشن خودش بایست هزینه کنه نه ازجیب مردم.؟؟؟
اگه به همین راحتی به حسابای مردم دست درازی میشه ..............
حالا اگر میخاد پول پیامک بگیره بهتره بابت هر تراکنش ی مبلغی بگیره که اونم 80 ریاله طبق تعرفه مخابرات - حداقل اینجوری به کسی ظلم نمیشه با این ده هزار تومن میشه 1250 تا پیامک داد که اکثر مشتریان اینقد تراکنش ندارن .
من که فردا صبح حسابم رو خالی میکنم
هر چند بانک ها یکی از یکی بدترن
بانک ملي
آبونمان ساپتا:50,000-
حساب:*****
مانده: *****
بعد از دیدن این پیامک ، به جستجوی کلمه نا آشنای «ساپتا» می پردازیم .
تا دریابیم علت کم شدن بی اجازه این مبلغ از حسابمان چه بوده است ؟
سایت رسمی بانک ملی "ساپتا " را اینگونه توضیح میدهد :
"بهینه سازی ارسال پیام کوتاه "
سرویس پیام کوتاه که هیچ بانکی تا کنون برای آن وجهی دریافت نکرده است ، حالا برای بهینه شدنش باید سالی ده هزار تومان به بانک ملی آبونمان بپردازیم !
سایت بانک ملی در ادامه برای توجیه این کار غیر قانونی آورده است :
"مشتریانی که تمایلی به استفاده از این سامانه ندارند میتوانند حداکثر تا تاریخ 5/2/1394 با مراجعه به شعب بانک یا ارسال عدد 1 به شماره 100064140 نسبت به غیرفعال سازی این سرویس اقدام نمایند. "
تاریخی که دیگر گذشته ! و در واقع ما با نفرستادن عدد 1 به آن شماره رضایت خود را از طرح اعلام کرده ایم !
(به جای اینکه برای فعال شدن طرحی عددی ارسال کنیم ، برای غیر فعالسازی آن باید عددی ارسال میکردیم !)
در واقع برعکس عمل کردند :
بدون اطلاع رسانی قبلی و بدون اجازه ، ابتدا این سرویس را برایمان فعال کردند ؛ وجه آن را از حسابمان کم میکنند و ما مقصریم که به سایت بانک ملی سر نزده ایم و اخبار آن را مطالعه نکرده ایم !
10 هزار تومان شاید برای بعضی مبلغ ناچیزی باشد ولی :
اولا برای بانک ملی مبلغی کلان میشود
دوما اهانتی بزرگ به مشتریان بانک ملی است.
ثالثا و بدتراز همه مدل و بدعتی برای سایر بانک ها وارگان ها و سازمان هاست...
بعد از خواندن متن کامل خبر در سایت بانک ملی :
1- این مطلب را نشر دهیم .
2- نسبت به لغو این طرح اقدام کنیم .
3- موجودی خود در این بانک را به سایر بانک ها انتقال دهیم.
صرفا جهت اطلاع!
ما ازاين همه خدمات رايگان بانكها در قبال نگهداري پولهاي بي زبونمون خسته شديم.
والا ماکه تادیروز هیچ پیامکی مبنی برقطع سرویس نیومده بود،تااینکه ساعت 7صبح پیامک اومد که 5000هزارتومن ازحسابم کم کردن.
((در دیزی بازه ، حیای گربه کجارفته))
من که راضی نیستم
قبلا هیچ اطلاعی داده نشده بود
واقعا که
من که راضی نیستم