نائب رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران مشکل بزرگ روی آوردن به استفاده از اجناس خارجی را فرهنگ مصرفی دانست.

علیمردان شیبانی نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص الویت استفاده مردم از پوشاک خارجی به تولید داخلی گفت: اگر بتوانیم کالایی را تولید کنیم که از لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده مورد پسند مردم باشد دیگر مردم به استفاده از کالای خارجی روی نخواهند آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از اجناس و البسه داخلی متاسفانه با یک مارک خارجی در کشور به نام جنس خارجی به فروش می‌رسند و مشکل اصلی در روی اوردن به استفاده از اجناس خارجی و فرهنگ مصرفی ماست که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

شیبانی اظهار داشت: ما در داخل مشکل تولید نداریم ولی پارچه و البسه تابع شرایطی است که ما آن را جدی نمی گیریم. روی آوردن به یک رنگ و به یک شکل خاص باعث شده که مردم به اجناس خارجی که به قد، رنگ و تغییرات آن اهمیت داده شده است، روی آورند.

وی همچنین افزود: قطعا تمام این البسه ای که به نام اصل خارجی و مارک دار در مغازه‌ها به وفور یافت می‌شود، اصل نیستند و یا اجناسی هستند که به دلیل استفاده نشدن در پایان فصل، به قیمت بسیار پایین فروخته شده و وارد کشورمان شده اند.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اینکه باید از نظر فرهنگ مصرفی بسترسازی مناسب صورت پذیرد، گفت: دنیا، دنیای اقتصاد آزاد است و نمی‌توان مردم را مجبور کرد که کالای ایرانی مصرف کنند بلکه باید با دنیای رنگ و طرح و قد ارتباط نزدیک‌تر و مهربانانه‌تری ایجاد شود و با پایین آوردن قیمت تمام شده محصولمان، مردم را در انتخاب بهتر یاری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار